9 de juny 2010

Sisbemessanapren: Montserrat. Talaia gran i Camell de Sant Jeroni.

Aquesta vegada ens varem equivocar de camí i varem pujar per una canal que pensàvem que ens permetria arribar al peu de la via Stae ( Santa Cecília) que era el nostre objectiu, i no va ser així.
Si algú sap per on puja el camí que hi porta us agrairé que m'ho feu saber !! ( en algun fòrum es parla d'un nou camí obert fa un parell o tres d'anys...)
Nosaltres tot cercant aquest camí varem anar a pujar per una canal que hi ha abans de la canal de la llum, que un tros amunt està equipada amb una corda i una cadena, però que al final queda morta en una instal.lació de rapel. Ens pensàvem que podríem pujar bé fins a peu de la paret i després anar-la resseguint a l'esquerra fins al peu de la nostra via. Gran equivocació !!
Cansats de cercar el camí i pensant que ens podríem tornar a equivocar, varem prendre la decisió de pujar al coll del migdia i fer l'Atalaia per la Via Raul Cervera, que si bé jo ja havia fet, l'Eduard encara no i en tenia moltes ganes.
Un cop feta la via ens decidim apropar-nos al camell de Sant Jeroni i escalar una via nova del Joan Vidal que va sortir ressenyada al Vertex i, un cop feta, pujar fins a Sant Jeroni i baixar per la seva canal fins a Santa Cecília. Una jornada complerta que ens va deixar contents i cansats !!

Aquesta ressenya i més informació la podreu trobar al bloc del Joan Tot i que, al meu parer, les trams que el Joan hi posa de II grau, son de III.

L'Eduard pujant per la corda que equipa la canal que no ens va portar a enlloc !!

L'Eduard equipant els primers metres de la via que no tenen cap assegurança fins que arribes als passos d'A0, 15m més amunt.

l'Eduard a la R1, que en realitat és la R2 ja que va enllaçar les dues primeres tirades.
Les noves assegurances no tenen gaire bona pinta i aviat s'hauran de renovar !!

Fent els darrers metres d'aquest 1a( + 2a) tirada. A sota l'arbre a on es pot fer la 1a R.

Fent els passos de 5+ que hi ha a la sortida de la R1 (R2)

l'Eduard arribant a la R2 (R3)

Sortint de la R.

Fent els passos en lliure de la tirada d'artificial.

Equipant la penúltima tirada que no te res però que és molt fàcil. l'Eduard va tornar a empalmar 2 tirades i va arribar fins el cim.

A la R del cim amb totes les parets i la canal al darrera.

Contents dalt del cim.

A la canal del segon rapel. Compte amb les pedres que hi baixen !!

Un cop feta la via i com que encara teníem força estona de llum, anem a fer el Camell de Sant Jeroni per la nova via del Joan Vidal " Caçador de Balenes"

Via molt assegurada, amb bona roca encara que li manquen repeticions que facin caure algunes llastretes.
Recomanable.

Peu de via. La primera tirada és molt fàcil. Veurem el primer bolt a 15m del terra i en trobarem 4 fins a la R.

l'Eduard a la 2a tirada, fent els 4 o 5 passos d'artificial que hi ha.

Un servidor apunt d'entrar a la R2. Passos finets amb bona presa.

Sortida de la R2. Amb roca molt bona.

Eduard ha dit...

Quin fart de caminar!! Avui estic baldat, sort que quan vaig arribar a casa na Paula havia fet un pastís de carn per recuperar forces!!

Mingo ha dit...

Joan deu ni do la feina que vau fer, enhorabona. La pujada no té perdua a la paret de Sta Cecilia, segons els llibres antics cal anar bosc a traves, aquesta opció és una matada, jo alli vaig perdre el casc. Cal seguir el camí que va a la canal de llum i quan el camí gira per anar a buscar la canal de la llum ( estaries davant d'on va la via vianant) llavors trobaras una mena de torrentera desprendiment per on accedeixes a la paret, diguem que puges pel vessant nord-oest mes o menys. No recordo s'hi ha alguna corda, per pujar, crec que no.

Mico ha dit...

Encara recordo un vivac que vaig fer a la balma de la R1 fa uns anys venint del monestir per anar a fer el barranc que va a petar a Can Jorba. Era agost i vaig passar la nit sense sac molt a gust veient les llums del Bruc. Al matí em van despertar els roncs d'una camada de senglars a peu de via.

Renoi Joan, per no trobar l'Stae vau acabar pencant fort! i per sort no us va ploure que mira avui!!

Lluís Nadal ha dit...

M'he cansat només de llegir-te! Esteu forts bandits!

Per anar a peu de la STAE, hi ha un corriolet que puja dret a peu de via, tot ell marcat amb fites. S'agafa just quan, de camí a la Canal de la Llum, estàs a l'alçada dels contenidors d'escombraries de la carretera. Sol haver una fita allà, si més no es veu el bosc trepitjat.

Puja força dret i ràpid. Per la torrentera és més incòmode, apart que has de baixar un bon tros, o esgarrinxar-te camp a travès.

Gràcies pels comentaris i per la informació de l'aproximació.
Tot i que un parla de la torrentera i l'altre d'un camí, suposo que s'agafen des del mateix corriol marcat amb una fita que surt del GR que va a la canal de la LLum i can Massana

salut i a tibar.

Llorenç ha dit...

uf!!! estic cansat sol de llegir-ho!! aquestes aproximacions inhumanes per Monserrat...com vau acabar d'aigua? les vies interessants...però l'aproximació!! bona opció aquesta de fer més d'una via en un dia per aprofitar-hi la caminata!