5 de gen. 2011

Serrat del Monjos. Via Alta Fidelitat


Una molt bona ressenya de la via la podreu trobar al bloc de l'Eduard.

Avui amb el Toni Gómez hem anat al Serrat del Monjos a fer la via Alta Fidelidad. Jo ja l'havia començat a fer fa un parell d'anys però, a la segona tirada, se'm va arrencar una presa i al caure vaig picar amb una lleixa. Llavors em vaig fer mal al peu i vàrem abandonar l'escalada de la via.

Inici de la via. Llastra i 1r.espit.

La 1a tirada comença amb una bavaresa per arribar al 1r. espit i un flanqueig a la dreta. Aquest pas és força exposat ja que si caus segur que toques el terra i, fins que no arribes al segon espit, cal escalar força metres que, tot i ser fàcils, hem d'anar en compte. Més amunt trobem un petit diedre assegurat amb tres claus que és força díficil però que, si no ho veus clar, es pot fer en A0.
A la 2a. tirada cal assegurar amb friends els primers 15m. Més amunt ens trobarem amb una placa molt llisa i difícil que està assegurada per dos espits.
A la 3a. tirada és fàcil equivocar-te de línia si a mitja tirada segueixes la línia logica que puja per una canal de l'esquerra ( Jo m'he equivocat i, per recuperar la via, he flanquejat uns metres a la dreta i he acabat sortint 10 m per sobre de la R3) He muntat reunió en un punt a on hi ha dos espits molt junts.
La 4a tirada és la més maca. Cal no xapar l'espit que hi ha en un slab abans del pas més vertical de la tirada, ja que les cordes tindran molt fregament. Tot i que la ressenya original i marca Ae. el pas es pot fer bé en lliure si et refies de la roca, que allí no és gaire bona.

Fem la darrera reunió a l'aresta de la paret i baixem pel corriol, que hi passa pel costat mateix, fins a trobar el ràpel de 50m. ( hi ha una instal.lació intermitja per si es porta una única corda)

El Toni en els passos díficils de la 2a. tirada.

Perdut per la paret cercant la R.3 que estava més avall i a la dreta !!!

2 comentaris:

Mingo ha dit...

El primer cop que l'ha vaig fer sol, em va agradar la via, després l'he repetit dos cops, i ja és un altra cosa.L'última tirada la recordo molt maca.
Salut

Jaumegrimp ha dit...

Ei Joan! aquí ja no deurieu passar tan fred no? jo al tercer llarg també em vaig passar la reunió, i és que la paret et demana continuar amunt i quan te n'adones ja te l'has passat!