10 d’oct. 2011

Ordesa: Punta de las Olas i Baudrimont SE

Aquest divendres vaig pujar, amb la Neus i la Teresa, a Nerin, un petit poblet de muntanya a on únicament hi viuen permanentment 2 famílies, i que ha esdevingut des de fa uns anys una bona forma d'accedir al parc "nacional" del Mont Perdut, gràcies al servei de bus que et puja a 2.180 m i et permet arribar al refugi de Gòriz en una hora i mitja.
Nosaltres vam dormir a l'Alberg Añisclo, un allotjament net i agradable, a on per cert s'hi sopa força bé, i a 2/4 de 7 esmorzavam per poder agafar el bus que surt de Nerin a les 7 del matí i et deixa al punt de parada, a 2.180 m, a les 07:50. Aquest mateix bus ens havia de recollir a les 7 de la tarda per retornar-nos a Nerin. El preu de pujada i baixada, si es fa en el mateix dia, és de 20 €.
Començàvem a caminar amb un vent fort i fred que faria que en tot el dia no ens desabriguéssim en cap moment. En ocasions les fortes bufades ens fein perdre l'equilibri i no ens van permetre gaudir de l'estada al cim, que varem deixar ràpidament per cercar algun lloc arraserat a on fer un mos de ganyips.
La ruta que vam fer el dissabte ens va portar a fer la Punta de las Olas, de 3.002m i el Baudrimont SE de 3.022 m, dos cims més que podem afegir a la llista i que ens van permetre conèixer una zona del Parc del tot desconeguda per nosaltres.
L'ascensió a aquest cim no te dificultats tècniques, únicament cal grimpar una mica per una canal que ens permet accedir a la tartera superior de la Punta de la Olas, i també per arribar al cim del Baudrimont SE. Pel que fa a la resta del recorregut es caracteritza perquè és molt llarg i ben senyalitzat. Nosaltres, com que a les 4 de la tarda ja estàvem aprop del Refugi i el bus no sortia fins les 7, ens varem apropar a Gòriz a prendre un te calent i a esperar, a raser del fort vent que encara bufava, fins que a les 5 ens varem dirigir al punt de sortida del bus.
Aquesta és una excursió molt recomanable, que es pot allargar fàcilment per fer el Soum de Ramond i, que pels més agosarats, pot servir per pujar al Mont Perdut per una ruta diferent a l'habitual i massificada normal.
El recorregut és d'uns 22 Km llargs, però nosaltres en varem fer uns 25 al arribar-nos fins el Refugi. El camí ressegueix la part alta de la vall d'Ordesa que ens queda a uns 900 m per sota nostra i ens ofereix unes vistes extraordinàries.

Inici de la caminada. Deixem el bus endarrere i ens preparem a "lluitar" contra el fort vent.
Amb les primeres llums del dia, podem veure l'enfarinada de neu que havia fet la nit anterior.

Fent un mos a raser del vent

La pujada per la tartera superior de "la Punta de las Olas" amb el canyó d'Anyiscle al fons

Dalt del cim de "la Punta de la Olas" amb el "Soum de Ramond" al darrera
Les vistes des del cim son realment boniques i espectaculars.

Un cop fet el te calent, deixem el refugi de Gòriz per anar a trobar el bus.

Joan Prunera ha dit...

Felicitats per l'activitat. M'en alegro que us hagi anat be malgrat el fret i el vent! Realment es un itinerari diferent on les vistes de la vall valen la pena.

Una bona caminada! i a més dos tres mils més, enhorabona Familia!

Nininthestates ha dit...

Vaja, per fi us arriba el fred a vosaltres! ja va bé, ja va bé. M'alegro que us anés bé i passéssiu una bona estona!
Per cert, ja et podries haver posat el forro verd, així hauríeu anat tots tres igualets!

Ninu ha dit...

Hola Joan: Veig que també li foteu a l'alta muntanya.

Deu ni do quina excursioneta !!!
Em quedo parat de veure que encara no hi ha ni bolba de neu per ser la data que es.

A reveure-ns

Ei J. Prunera, tens raó les vistes per aquest costat del parc son extraordinàries i el bus ajuda molt en l'aproximació.
Jaume,Gràcies.
Aina, el forro verd també el portava la mare !!!
Ninu, si que hi havia una mica de neu ja que havia nevat la nit anterior, però en 24 h estava tota fosa !!
salut i a tibar

Gatsaule ha dit...

Una zona interessant, realment amb el bus de Nerín és molt més senzill fer activitats en un mateix dia per tota aquesta zona!

M'ha agradat veure com està de neu, perquè pensava pujar-hi algun dia, per aquí dalt, i veig que de moment està força net!

Hola Joan,

Abans de pujar-hi , si vols fer servir el bus, cal que hi truquis perquè aviat acabarà el servei d'aquesta temporada.