24 d’oct. 2011

Roca Narieda. Via " Baga Total"

Aquest dissabte vaig anar amb en Miquel a escalar a la cara Nord de la Roca Narieda, a fer una d’aquelles vies que estava a la llista des de feia temps. Aquesta via, “la Baga Total” de 15 tirades, te les 3 primeres tirades fàcils que es poden fer en “ensamble” però no tant fàcils com diu la ressenya, ja que et trobes amb algun pas de IV a les dues primeres i de III a la 3a, Això ja et fa veure que els graus de la ressenya estaran ajustadets i que finalment els haurem de pujar mig grau a quasi totes les tirades.

La roca és bona, però no tant com la de cara Sud. La via està assegurada amb bagues, espits, claus, tascons i parabolts. Tot i que només cal portar unes 14 cintes exprés, algun friend mitja i petit ens poden ser útils.

A nosaltres ens va tocar l’ombra a tota la via excepte a les tirades 11,12 i 13. Nosaltres varem pujar sols i tranquils i per tant sense cap pressa i molt lents. Total 7 h de gaudí d’unes parets amb una dificultat que ratlla el nostre límit i unes vistes que valen molt la pena.

Dades generals.

- Via: “ Baga Total” 590 m 6a+, ( A0/V+ obligat)

- Oberta: per Marcel Millet i Xavi Bonatti el 2010

- Zona: Roca Narieda. Cara Nord

- Orientació: Nord

- Equipament: Bagues, pitons, tascons, parabolts i espits

- Material necessari: 14 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà pot ser útil

- Aproximació: Abans d’entrar al poble de Figols, en un revolt a l’esquerra hi ha una escullera a la dreta a sobre de la qual hi ha una pista molt pedregosa que puja fort i que després de 600m arriba a l’aparcament per a 2 cotxes que hi ha abans de la cadena, saltem la cadena i cal seguir la pista uns 10’ o 12' i, en una revolt molt tancat a l’esquerra , trobarem una fita que ens senyala el corriol que surt a la dreta, i que ens fa pujar per una tartera fins al peu de via ( 20’)

- Descens: Un cop a la R.15 caminem recte uns 200 m ( primer de pla i després en lleugera baixada) i trobarem un corriol amb fites que, seguint-lo a l’esquerra, ens marquen la baixada fins a la pista (30’) i fins el cotxe (15’) Total 45’.

1a. Tirada. 45 m, Inici de l’escalada pujant per una torrent sec. (IV-)

2a. Tirada. 50 m, Continua pel torrent sec ( IV-)

3a. Tirada. 50 m Continua pel torrent sec. (III)

4a. Tirada. 55 m Inici fàcil, Corda fixa, i tram vertical amb passos força difícils que et fan veure com anirà la graduació de la via. (V)

5a. Tirada. 45 m Tirada que comença anant a l’esquerra força metres per després pujar amb uns passos finets, sense gaire presa. (V)

6a. Tirada. 35 m, Aquesta potser és la tirada més obligada de la via, atesa la distancia entre les assegurances i la dificultat de V+ de la tirada. (V+)

7a. Tirada. 35 m, Primers passos de 6a de la via que es poden fer en A0 (6a)

8a. Tirada. 40 m tirada més fàcil, que supera diverses plaques amb clara tendència a la dreta. (IV)

9a. Tirada. 40 m Tirada que combina algun tram fàcil amb altres de verticals amb passos força difícils que et recorden lo ajustada que està la graduació de la via. (V)

10a. Tirada. 35m Tirada que segueix el diedre, amb roca relliscosa i que et fa treballar de valent. (V+)

11a. Tirada. 25 m Tirada que va resseguint el diedre de roca fins que un os, aguantat en una branca, ens marca el punt a on superar-lo amb uns passos finets, (V)

12a. Tirada. 35 m, Tirada fàcil que va superant diversos ressalts i que ens deixa en una bona esplanada. Possible escapatòria de la via (IV-)

13a. Tirada. 30 m, Tirada vertical, difícil i continua amb bona roca (V+)

14a. Tirada. 30 m Tirada vertical i molt maca, potser la més "disfrutona" de la via, que acaba entrant a la R per una lleixa a la dreta. (V)

15a. Tirada. 45 m Aquesta és la tirada més difícil de la via. Amb passos de 6a+ tot i que es pot fer en A0. Comença amb passos finets de col·locació i acaba amb passos molt atlètics i extra-plomats. (6a+)

Via recomanable.

Inici de la Via

A la 3a tirada ens trobem una bamba d'algú que haurà hagut de baixar amb peus de gat !!

Inici de les dificultats a la 4a tirada

En els passos obligats de la 6a. tirada

En el diedre de la 10a. tirada

11a. tirada. El Miquel en el punt a on es deixa el diedre

La guapissima placa de la 14a. tirada

El Miquel superant els passos de la darrera i difícil 15a tirada

Contents dalt del cim, amb una bona via al sarró.

Aproximació i descens

joan asin ha dit...

Ei Joan i companyia, enhorabona a mi em va agradar força, amb un darrer llarg on cal tibar, je,je.

Hola Joan, veig que t'ha agradat la via, llàstima de no poder fer-la plegats, però darrerament tinc els caps de setmana molt complicats.

Ei Joan, Aquesta és una via en la que cal tibar més del que diu la ressenya !!
A veure com deixareu la vostra. No us passeu je je je.

Jaume, te la recomano. quan vulguis ja n'anirem a fer alguna altre

salut i a tibar

Llorenç ha dit...

es guapa, i hi ha llargs de tot tipus...a que et refereixes quan dius que cal tibar més del que diu la ressenya? marca 2 llargs de 6a, 1 de V+, i 6 de V!!! no creus que aixó ja marca una mica!!! je je je! crec que com ens passa a molts, el disseny de la ressenya fa que sembli més fàcil, els autors també influeixen! i el Xavi es un artista fent atractives les ressenyes! i veure molts llargs de III i IV fa que sembli fàcil, però hi ha molts llargs durs! salut i a tibar!

Tens tota la Raó Llorenç, la ressenya fa que la via sembli més fàcil, però també crec que hi ha 6a i V més fàcils en altres vies je je je.

A veure si la que esteu obrint es deixarà fer bé !! que aquelles parets de la part final es veuen molt tiesses !!
Salut i a tibar

Llorenç ha dit...

...je je je...de deixar-se fer es deixarà! tot i que(com diria Mas) però caldrà portar menys cintes i més ferros.
Ara amb la rasca que s'ha girat...ja veurem com acaba la cosa...o tenim que deixar-ho per dies mes calurosos!

Mingo ha dit...

Enhorabona Joan, je je je Veig que li tenies ganes.
Salut

Anònim ha dit...

Joan B,ara hem de fer-ne alguna altre del mateix calibre, i no diguis que vam trigar 7 hores que hem fa vergonya!!! je je
Joan Asín, Gracies, i si l'ultim llarg et fa suar, jajaja.
Miquel

Joan Prunera ha dit...

Carai amb la via! No m'extranya que triguesiu. Jo no he escalat mai aqui, no se ni com s'arriba.
Felicitats a tos dos per la via.

Gatsaule ha dit...

Molt bé, Joan, sembla que et va agradar! Ara ja tinc la sensació de que sóc dels pocs que no hi han anat....