14 de febr. 2012

caminant i equipant per Malanyeu

Aquest dissabte volia continuar equipant la nova via que la setmana passada vaig començar a equipar a la paret del Devessó, però com que no vaig trobar a ningú que pogués venir amb mi, li vaig proposar a la Neus d'anar a fer una caminada per Malanyeu i que després, quan el sol escalfés la paret, que m'assegurés mentre jo equipava.
Di i fet, la Neus va acceptar la proposta i, a les 10 del matí, arribàvem a Malanyeu per començar a caminar amb una temperatura de -4º C. La idea era descobrir nous indrets per sobre del poble, a l'altre costat de les parets del Devessó. Vam agafar la pista que puja vall amunt fins la font de les travesses i allí varem tombar a la dreta per una pista que va guanyant alçada i que ens torna a portar a sobre del poble. Com que la idea no era la de fer una caminada gaire llarga, ens varem desviar a la dreta fins a trobar una casa enrunada, Cal Pigot, i des d'allí baixar fins a trobar un penya-segat per on el camí baixa, equipat amb cordes i una escala, al costat d'un salt d'aigua, "el Graell de cal Pigot". Aquest indret, d'una bellesa molt remarcable, va ser una descoberta molt agradable que ens va fer decidir que ben aviat i tornaríem per fer una excursió una mica més llarga i complerta.
Al Wikiloc trobareu el track d'aquesta bonica caminada de només 4,5 km i 200 m de desnivell acumulat
Un cop arribats de nou a Malanyeu, varem agafar el material d'escalada i vam anar a la paret. Amb el sol que ja escalfava la paret, la Neus va tenir la "santa paciència " d'assegurar-me fins que vaig acabar d'equipar la primera tirada de la nova via. 35m. 3 ponts de roca i 5 bolts . Caldrà portar friends per completar la protecció del tram a on les fissures permeten l'autoprotecció.
Ara toca tornar-hi un altre dia i acabar la feina.

desgrimpant el Graell de cap Pigot

Un cop s'ha baixat el primer tram del salt d'aigua, cal "atravessar la paret" per un forat, al costat de la cascada, que et permet continuar baixant el segon tram del Graell !!!

Segon tram. Equipat amb una escala i una corda

Tot el torrent estava gelat i per tan es podia travessar sense mullar-te, però tenint cura de no relliscar !!

Impresionant el torrent de Cal Pigot, podíes haber-hi anat amb piolets!!

Joan Prunera ha dit...

Ondia, quina passada! quin fred nen... A veure si quan fa menys fret ens acostem a Malanyeu.