8 d’abr. 2013

La Formiguera." Els 50 del Guti"

 



Aquest dissabte anem a Sant Llorenç de Montgai, i mentre una part de la colla se'n van a fer  l'aresta de "la Coma de Gelis"  el Toni i jo anem a la Formiguera amb la intenció de fer la via " els 50 del Guti".
El Toni em proposa fer-ne primer alguna de les altres per tal d'escalfar abans de tibar d'A0, ja que el fred encara apreta una mica . Així que ens posem a l'inici de la via " Aberroncho"  i el Toni en fa la 1a tirada.
Mentre estem fent la 1a tirada arriben el Francisco Belmonte i el seu company de cordada i escalen al costat nostre.
Jo m'equivoco de línia de parabolts, tot i que feia pocs dies que havia escalat aquesta via, i faig la 2a tirada de la via del Barbes que marxa cap a la dreta ( havia d'haver tirat recte) i el Belmonte es posen a la segona tirada de la via Aberroncho.
El Toni tira amunt per fer la 3a. tirada i es troba amb uns passos més difícils del que jo li estava explicant.... li deia que només era V+ i en realitat és un 6a+ .....però li deia tant convençut que es treu la via amb un sol A0 ! i quan hi arribo jo em cau la moral per terra al veure que he de fer varis A0 a on creia que uns dies abans havia passat bé de primer... Sort que quan a més tard al bar m'adono de la confusió em torna a pujar la moral !
Un cop feta aquesta combinació de vies fem un rapel i anem a fer la via els 50 del Guti.
Començo jo amb uns passos de Ae fins que la dificultat baixa i puc escalar en lliure fins la R.1
El Toni surt per fer la segona tirada també amb 3 passos d'Ae i més tard es troba amb un mur de roca dubtosa però força bonic d'escalar. La 3a. tirada és molt fàcil, jo diria que els primers metres son de caminar(I) i un petit mur de III- amb un parabolt.  Com que aquesta tirada no compte, li demano al Toni que em deixi fer la 4a. i tiro amunt. Per arribar al 2n, parabolt he de fer-ho amb la tramposa i un A0 però a partir d'alli faig una escalada molt maca i mantinguda, tot i una gran llastra que fa una mica de por. Aquesta darrera tirada la trobem molt maca i ens deixa un bon regust de boca, i per acabar la jornada, rapalem per les cordes del Belmonte i fem les dues darreres tirades de la normal de la Formiguera que encara no havia fet mai. Ja cansadets tornem al cotxe mentre la cordada del Belmonte està acabant la darrera tirada de la via dels 50 del Guti.
Jornada ben aprofitada.

 1a. tirada de la via " Aberroncho" amb els primers metres a l'ombra i fred als dits !!

 Jo m'equivoco i vaig a la dreta i escalo la 2a. tirada de la via del " Barbes"...

 El Toni pujant per la via "del Barbes" i no veient clar les indicacions que jo li donava.....Aquesta memòria ja no te remei

La cordada del Belmonte a la R.2 de la via del Aberroncho... a on hauríem d'estar nosaltres si no fos per la meva mala memòria !!

 Primera tirada de la via del 50 del Guti un cop superats els primers passos en Ae.

Inici de la 2a. tirada

4a. tirada. La més maca de la via


 Foto del Francisco Belmonte. Nosaltres a la normal de la Formiguera.

 El Toni a la 2a. tirada de la Normal


 Escalant la 3a. tirada de la normal


 Foto-cordada

2 comentaris:

Eduard ha dit...

Hola Joan,
m'agradaria comentar que a l'Aresta de la Coma de Geli l'escalada hi és restringida del 1 de gener al 31 d'agost. Estaria bé que fóssim curosos amb aquests temes pq sinó al final qui acaba rebent és el col·lectiu, penseu que fins fa poc no és podia escalar en tot l'any.
salut i roca!

Jaumegrimp ha dit...

Vau escalar prou tot i el fred! enhorabona!