8 de gen. 2014

via " La Drecera"

El diumenge vaig pujar amb la meva filla a Malanyeu per fer la via Montse Curtó ( del Francesc Suñol) i quan fèiem el darrer ràpel, que és de 50m, vaig tornar a comprovar que les cordes queden embolicades per tot arreu ja que hi ha força vegetació.
Llavors vaig decidir equipar una via d'una sola tirada que, amb la R.1 que hi hauria, permetes fer un ràpel de 25m i així poder baixar totes les vies d'aquell tram de paret amb 3 ràpels i una sola corda de 60m.
Dit i fet, la via s'anomena " la Drecera" perquè permetrà enllaçar amb la via Salvadora o la Montse Curtó fent drecera.

Per cert, a la dreta d'aquesta via l'Amadeu Pagès ha obert una nova via, " la via de l'Astoret" equipada amb ponts de roca i algun pitó,  que puja per un pany de roca que encara quedava lliure.

La via te 1 tirada amb una dificultat de V grau tot i que algun pas podríem donar-li V+. Arribats a la R.1 pots rapelar o continuar amunt per la via Salvadora. La via segueix la línia del darrer rapel de la via “ Montse Curtó”

Dades generals.

- Via: “ Via de la Drecera ” 25 m V/V+,  (V obligat)
- Oberta:  per Joan Baraldés el gener del 2014
- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó
- Orientació:  Sud
- Equipament: Parabolts, 2 bagues en pont de roca i arbust
- Material necessari: 8 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on allunyen.
- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies.  L’inici de la via es troba a la part baixa d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, 2 ponts de roca visibles. Total 15 minuts
1a. Tirada. 25 m ( V/V+) , Placa fisurada amb roca a controlar que es va posant vertical a mesura que guanyes alçada, . Equipada amb 1 pont de roca, 3 parabolts i 1 baga en un boix. Els friends ens aniran bé per assegurar-nos entre el 1r. i 2n. parabolt. Algun pas pot resultar-nos més difícil i arribar al V+ si no sabem trobar les preses amagades.

Descens: La via te anella de rapel a la R1. Si es continua amunt per fer la via Salvadora es podrà baixar pels rapels de la via Montse Curtó.

L'Aina escalant la via Montse Curtó

jaumeplanellpiqueras ha dit...

Escalant en familia Joan, fa il.lusió!