29 d’abr. 2014

via "Malalts de roca"

Via " Malalts de roca"

La via te 3 tirades i en totes elles trobarem plaques molt maques i trams de vegetació que en trenquen la continuïtat, amb una dificultat general de V grau, tot i que algun pas potser podríem donar-li V+. Només trobarem 2 expansions de progressió. La segona tirada va cercant el millor pas entre la vegetació que hi ha a sobre de la R.1. La tercera tirada puja amb tendència a la dreta per no coincidir amb la via Tarannà Domèstic que puja per l’aresta. Després de superar un darrer tram de roca excel·lent entrarem a la R.3 que farem en un arbre i un parabolt.

Dades generals.

- Via: “ Malalts de roca ”105 m V/V+,  (V obligat)

- Oberta:  per Joan Baraldés i Toni Alarcón, amb la col·laboració del "Joanet", l’abril del 2014

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació:  Sud

- Equipament:  ponts de roca i 2 parabolts

- Material necessari: 7 cintes exprés. Un joc de friends i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on aquestes allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després de 300m un pista amb senyals de PR ens fan baixar a l’esquerra fins a creuar el torrent per un pont de fusta, allí prendrem un corriol que puja per passar per sota d’una casa. Un cop allí tenim l’opció de seguir les senyals grogues i blanques del PR i baixarem a creuar una  segona riera, sovint seca, i amb una curta pujada ja estarem a peu de les vies.  El peu de la via es troba al costat mateix de la via de la Carla, Total 15 minuts

1a. Tirada. 50 m (V) , Inici amb una placa tombada amb roca dubtosa ens porta fina a una placa amb passos fins. Entrem a la reunió cercant el camí entre la vegetació. Equipada amb  ponts de roca i 1 parabolt. R.1 en un parabolt i pont de roca.

2a. Tirada. 30 m (V/V+), Sortim de la R.1 amb un llarg flanqueig a l’esquerra per terreny fàcil per anar a cercar una placa vertical i fina que, amb tendència a la dreta ens portarà a una feixa. Entrem caminant a la R.2

Trobarem 1 parabolt i ponts de roca. R.2 en un arbre.

3a. Tirada. 25 m (V) Aquesta tirada te molt bona roca. Els primers metres pugen per a un marcat diedre que ens farà progressar verticalment fins que un clar flanqueig a la dreta, per superar un desplom i arribar a la placa final. Trobarem diversos ponts de roca, una baga en un boix i podrem reforçar-ho amb friends. R.3 en parabolt i un arbre sec.

Descens: El farem aprofitant els rapels de la via de la Aina. Per arribar-hi haurem de carenejar uns 5 metres.

Localització de les vies d'aquest sector

"via dels culés"

Aquest més d'abril, amb el Toni i el Joanet, vam obrir una nova via a Malanyeu i aquest cap de setmana varem anar a fer la primera repetició i a decidir per a on la fèiem començar, ja que el dia que la varem obrir. vam pujar els primers metres per la via Aina, que te la roca més bona i no estava mullada.
Finalment, tot i que te un tram trencat i no gaire maco, hem aconseguit assegurar el pas i evitar que aquesta via trepitgi la via Aina fent una entrada independent.
Així mentre el Toni i jo repetíem aquesta via, el Jordi i el Joanet feien la via dels Culés, i posteriorment ells venien a la nostra i nosaltres a la seva. Per baixar d'ambdues vies utilitzarem els rapels de la via Aina.

Obrint la 1a. tirada.

El Toni obrint la 2a. tirada.

Obrint la 3a. tirada.

El Jordi i el Joanet a la R.3 de la Malalts de roca

Una nova via Joan! si que estàs pencaire! sort del croquis per no fer-nos un embolic, pujarem a tastar-les, gràcies per la feinada.

Gràcies Jaume.
Les vies d'aquest sector no tenen massa continuitat ja que la paret està tallada per diverses feixes i molta vegetació, però hi ha plaques ben maques i interessants i cal autoprotegir l'escalada , que la fa més interessant.