16 de jul. 2014

Descoberta d'un petit paradís a Montgrony

Aquest dissabte vam arriscar-nos amb les prevision de la meteo que deien que fins la tarda no plouria.... i la vam encertar tot i que no ho vàrem tenir clar fins que ja tornavem a casa.
Havíem llegit comentaris de la zona de Coll Roig, que està a sobre mateix de Montgrony, i portàvem aquesta ressenya per saber per on ens havíem de moure.

Finalment, com que érem dues cordades, vam escalar aquestes dues vies que sobre el paper son les més assequibles.... però us asseguro que no hi regalen res.

El Toni el Jonás i jo començavem per la via Alicorn mentre que el Jordi i el Joanet feien la Ullets d'Esmeralda. Com que nosaltres vam anar força ràpids, un cop acabada la nostra via també vam poder escalar, sota uns núvols amenaçadors que finalment no van descarregar, la via ullets d'esmeralda.
Dues vies molt recomanables, assegurades amb químics, amb peus de reunió molt treballats i que us faran gaudir de valent.
Per arribar-hi cal dirigir-se al santuari de Montgrony i uns 500m abans d'arribar-hi agafar una pista forestal que ens porta, (500m) al refugi forestal a on podrem aparcar si portem un cotxe baix. Si el cotxe i el conductor ho permet, podem fer un km més i arribar per una pista no gaire bona fins al mateix coll Roig a on ja podem veure la paret. Un corriol, al principi poc definit que baixa en direcció a la paret, ens aproparà en 5 o 10 minuts als peus de via.
En Santi Sanz és l'escalador que ha reequipat les vies, netejat i senyalitzat els camins, fent una feina molt d'agrair i que encara continua. ( Moltes gràcies)
Jo he posat en la ressenya que he penjat a dalt la dificultat que em va semblar que tenien les vies i per tant totalment subjectiva.
Nosaltres vam rapelar per la via Alicorn per poder fer l'altra via i posteriorment recuperar les motxilles que havíem deixat a peu de via, però sembla ser que es pot baixar pel darrera per un corriol ben senyalitzat .

Fins i tot el camí d'aproximació te graons fets amb varilles de rea i sicadur !!!

Inici de la via Alicorn.
 Penjat de l'estrep per superar un pas desplomat d'inici de la 2a tirada.

Les canaleres d'aquesta via son realment impressionants.

La darrera tirada, que crec que s´ha adreçat respecte a l'original, te un pas realment difícil.

El Joanet i el Jordi a la via del nostre costat.

Inici de la via Ullets d'esmeralda.

Segona tirada...55m extraordinaris i variats.

Passos realment molt fins de la 3a. tirada.

Arribant a la reunió cimera que es compartida amb la de la via Alicorn.

Fotorecord de les dues cordades a coll Roig amb la paret al fons.