9 de març 2015

Lo Nik Gall-Lastir

Aquest dissabte vàrem tornar a Alòs de Balaguer per tal d'acabar aquesta preciosa via, ara que ja està del tot oberta i equipada.
Aquesta serà, per les seves característiques, una via molt repetida ja que els seus autors han encertat del tot en trobar una línia vertical però de dificultat assequible. Des del dia que la vàrem iniciar a com la vam trobar aquest dissabte ha millorat força. La neteja de blocs inestables i algun parabolt més a on calia han fet que puguis pujar només gaudint de l'escalada i del seu entorn.
Per fer-la, tot i que està força equipada, ens anirà bé portar un joc de friends.
Via molt Recomanable.

Pel descens nosaltres vam fer un primer rapel de 60m i un segon de 30m. Des d'aquest punt es pot marxar caminat però nosaltres vam preferir fer un parell de rapels més i així parlar amb lo Gall pinto que estava netejant (ple de pols i terra per tot el cos) les dues primeres tirades de la nova via que estan obrint els galls a la dreta de la via Olga Frontera.

Un cop a peu de via i després d'haver-ho comentat amb el Joan ( Lo Gall Pinto) vàrem començar a obrir una nova via que pujarà a la dreta de " Lo Nik-Gall-lastir" i que a les plaques de la part superior resseguirà els diedres de la dreta, tot separant-se de la que ells estan obrint,  que lo gall pinto ens va dir que anirà per les plaques del centre d'aquells extraordinària paret.

Un cop oberta la primera tirada deixem la feina per un altra dia i anem al bar del poble a fer la cervesa amb lo gall pinto a qui quasi no reconeixem després de que s'hagués rentat la cara i tret la pols de sobre !!! ja ja ja
Continuarà.
 El Toni iniciant la 1a tirada de la via.

La verticalitat de la segona tirada està prou amanida amb preses bones com per fer-la de bon escalar !!

Iniciant la 4a. tirada per una roca fissurada que va regalant petites regletes que et permeten pujar molt bé.

El Toni en la preciosa 5a. tirada en la que els galls hi han fet una gran feina de neteja.

Sortint de la R.5 per anar a cercar un diedre amagat .

Arribant al cim de la paret. Aquí caldrà decidir si volem baixar rapelant per la via o bé fer els dos rapels de la via "Sordenes mon Guef" i anar a cercar el camí de baixada per la tartera de l'altra costat de la paret.