23 d’abr. 2017

descobrint el sòcol del Montroig

Aquest dissabte amb el Toni vàrem decidir anar al sòcol del Montroig. Jo encara no hi havia escalat mai i volíem fer la via "Indis de ponent" que tothom diu que és molt maca.
Aparquem al cotxe a peu de carretera i veiem clarament el nostre objectiu, però al apropar-nos a la paret perdo els punts de referència i acabem en un punt a on no veiem cap pont de roca a mitja tirada que és la referencia de la primera tirada.
Hi ha una via equipada amb 2 parabolts, que per tant no pot ser la nostra, i a la seva dreta una via desequipada amb una fletxa al seu inici, que és per on comencem tot i no estar gens convençuts d'anar bé. Més tard, ja a casa consultant internet, descobrirem que eren la via Joaquim Sabina i la Pic, pic, i per tant la indis de ponent estava uns metres més a la dreta......
La primera tirada és fàcil, IV i sense cap assegurança, però es pot assegurar fàcilment amb friends. Després de 25m arribem a una feixa i camino a l'esquerra per fer reunió amb un parabolt que veig a la paret, que resulta pertanyer a la segona tirada de la Joaquin Sabina.
Continuem per la segona tirada de la Joaquin Sabina, IV /V i un pas de aeri potser de V+. assegurada amb parabolts i ponts de roca i fem reunió a sota l'agulla del Sòcol.
Continuem amb una tercera tirada de IV resseguint un esperonet, assegurada amb ponts de roca . Arribem al peu d'una placa partida per tres fissures a on hi ha un clau vell amb anella per fer-hi reunió.
No hi ha cap assegurança per protegir els primers metres, que son els que semblen més difícils, i com que no portem cap friend dels m`és grans, decidim anar uns 15m a l'esquerra per pujar per una fissura menys difícil, tot i que tampoc fàcil i sense cap assegurança.
La 5a. tirada la fem, flanquejant 20m a la dreta per una placa/fissura que queda amagada i a l'ombra a on hi ha un pitó vell que assegura els primers metres i una reunió amb anella 15m més amunt. V+(A1)
La 6a. tirada la farem per una placa esperó, després de caminar uns 10m a l'esquerra, al inici de la qual hi ha un pont de roca IV+. Fem reunió en dos ponts de roca.
La darrera tirada, la 7a. V, la fem per una placa/fissura assegurada per un pitó i un pont de roca, dibuixant un gran arc a l'esquerra per acabar l'escalada a la feixa. Fem reunió en un arbre i a sobre mateix i trobem el camí que ens portarà a la canal de baixada.
Descens: caminem uns 100m direcció Oest fins que una fita al costat del caminet  ens marca un corriol de baixada que ens portarà, 100m més avall, al punt a on hi ha la instal.lació de rapel.
Podem fer un rapel de 60m  o bé dos, un de 40 i un de 20m ( o desgrimar aquest darrer tram)
Per la línia dels rapels hi puja una via assegurada amb uns quants parabolts.
A partir d'aquest punt un corriol ens portarà fins la carretera.

En definitiva, varem fer una via combinant diferents vies i algun tram verge. Una divertida manera de conèixer un indret per mi nou.

Primera tirada.

El pas clau de la segona tirada, de la via Joaquin Sabina.

Tercera tirada, un cop sobrepassada l'agulla del sòcol. Fàcil i assegurada amb algun pont de roca.

Escalant la fissura alternativa de la 4a. tirada.

La placa, a l'ombra, de la 5a. tirada. A dalt hi han dos parabolts, un d'ells amb anella...?

Inici de la 6a. tirada.

7a. i darrera tirada.

jordimarmo ha dit...

Epa heu fet una combinacio de la Pic-pic, Joaquin Sabina, un llarg nou i acabant per Block&Roll, nosta mal...aixo si escaquejant els llargs mes dificils de cada via...jejeje, salut i a repetir que aquesta paret a la tarda esta a l'ombra!!!