15 de des. 2019

Vies a Coll Roig

Ressenya d'en Joan Asin

Aquest dissabte pugem a Coll Roig a fer la via Tardor Calenta i la del seu costat, una via den Gustavo Mañez que en Santi Sanz està restaurant al seu estil.
En les dues vies en Santi ha fet una neteja total de la vegetació que hi havia a la paret i ha deixat la roca nua i completament franca.
La via Tardor calenta és fàcil i ràpida de fer, dividida en dos sectors, que per enllaçar-los haurem de caminar uns 15m a la dreta  resseguint el camí de baixada de la zona de les plaques, fins que a on hi ha un cable hi trobem la R.
Aquí comencen dues tirades amb unes plaques llises i molt maques a on cal treballar l'adherència.
Pel descens cal pujar grimpant uns 5m més i trobarem un camí obert en mig la vegetació que ens portarà fins el camí de baixada.
Nosaltres tornem a peu de via i ara fem la via del Gustavo de la que en Santi ha restaurat la primera tirada. Un cop fet el primer tram de la via ens trobem de nou al camí i aquesta vegada la via continua davant mateix. Veiem un parabolt, que és l'unic que trobarem en tota la tirada. Nosaltres hi deixem una baga en un pont de roca. Més amunt trobem un pont de roca abans d'entrar a la reunió per un tram obert en mig de la vegetació. A la següent placa, que en Santi també ha deixat completament neta de vegetació, no hi ha cap assegurança i nosaltres hi hem deixat una baga en un pont de roca.
En Santi encara no ha acabat d'equipar aquesta via ja que hi te una corda fixe que no toquem.
Ambdues vies son d'un mateix estil i ràpides de fer.
Com que encara ens queda temps, anem cap el sector dels diedres a on hi ha varies vies obertes i que tenen una dificultat més alta.
Nosaltres ens situem en una plataforma que hi accedim gracies a una corda fixe i ens decidim per escalar una línia que va a l'esquerra fins a trobar una reunió amb químics. A partir d'aquesta R. hi ha uns espits amb unes xapes molt petites i que suposem que en Santi canviarà per parabolts o químics ja que hi te una corda fixe a la R.2.
Una matinal amb un clima perfecte i ben aprofitada.

En Pany xapant l'unic parabolt de la tirada de la via de'n Gustavo en el segon tram.

Unes vies prou maques Joan, nosaltres hi vam anar el dissabte del pont i vam fer el mateix, primer tardor calenta, molt maca i gens senzilla si no toques ferro, i després la via K.
Quan hi vam anar no hi era el parabolt, hi vam veure el forat, la via original no anava per allà, això és una entrada directa. La tercera tirada és una via per a gaudir autoprotegint-la.
La llàstima però, és la brutal tallada de boixos que ha fet el Santi...sí, ha quedat la línia molt neta, però no tot s'hi val, en teoria els escaladors ens estimem la natura i la respectem...