5 de febr. 2023

barreja de vies. "palpant l'Infinit" i "Tocant el cel"

 Ubicació de la via a la paret.











Aquest dissabte pujo amb en Jordi i en Joanet a Malanyeu. Ells estan tocat de les lumbars i volen fer alguna cosa senzilla i jo encara no tinc el braç bé per poder tibar fort. En Jordi proposa fer la via Palpant l'infinit, oberta per l'Amadeu Pagès, i que ja havíem escalat anys ençà.

La via te una fletxa i una fita en el punt a on comença i la trobarem en la part mes oriental de la paret.

Com totes les vies de l'Amadeu està poc assegurada. de fet a la primera tirada no hi trobarem res, però amb cintes llargues i algun friend ens en sortirem perfectament.

Quan arribo a la R.1 que munto en un arbre, decideixo deixar la via i passar a la fer la placa que tinc al davant a on un pont de roca assegura el pas. Aquesta ja pertany a la via Tocant el cel, una mica més picant i a on trobarem un pitó amb anella que assegura un pas difícil d'aquesta segona tirada.

Fets uns 30m munto reunió en un bloc i quan pugen els companys faig un flanqueig a la dreta cercat uns ponts de roca i em col·loco a la vertical de la darrera i molt bonica placa que assegurant-la amb uns friends, em permeten arribar a la cresta, un punt a on la roca hi te una forma especial, com la d'un cap d'àliga.

Una via disfrutona que ens deixa contents d'haver gaudit d'una matinal amb una temperatura perfecte.

Per baixar nosaltres optem per resseguir la cresta fins a trobar els rapels de la meva via " Aina" que em tres rapels de 60 ens deixen al peu de la paret.


En Joanet




Inici de la segona tirada.

En el flanqueig per encarar la placa final

darrers metres de la via.

Els companys gaudint de la roca i les fissures de la darrera tirada.


Reunió cimera.