1 d’abr. 2023

"27 i més". "Tintin a les Moles" i 4 vies dels estrets del riu

Aquesta setmana amb en Jordi hem baixat a Horta de Sant Joan per escalar als estrets d'Arnes.

el primer dia escalem la via 27 i més, una via a on cal ser intuïtiu per trobar les xapes petites de la línia per la que hem de pujar. Jo m'he despistat un parell de vegades i he anat a trobar les xapes del la via "L'esperó de la Lluna Plena", de fet els darrers metres els he fet per aquesta via, que es veuen més aeris i interessants.

Una via a haurem d'incrementar la seguretat amb un joc de friends, i cintes llargues, en especial a la sortida de la tercera tirada, assegurada amb un tac de fusta ja trencat i poc segur.

Per baixar haurem de pujar uns metres de carena per tot seguit baixar per la cara Est fins a trobar una instal·lació de rapel (31m) per després continuar baixant fins a un collet proper que ens permet passar a la canal de la cara Oest, i amb 35 minuts de baixada resseguint un corriol, a on un tram està equipat amb una corda fixe, arribarem al camí dels estrets

L'endemà anem a l'altre costat de la paret a repetir la via " Tintin a les Moles" una via amb una primera tirada fàcil amb les xapes molt llunyanes, una segona que comença amb passos difícils i una tercera en la que només hi trobarem 2 xapes.

Per baixar seguirem un corriol que ens portarà a trobar una canal, plena d'arbres caiguts, i a la que hi entrarem tan avall com sigui possible, fins a trobar una corda fixe que ens estalvia muntar un rapel de 10m.

Tot seguit baixem fins el camí dels estrets i ens apropem a les vies curtes dels estrets del riu. Les trobarem al costat de la canal de baixada de les vies de l'altre costat, després de pujar grimpant uns 50m de desnivell.

Escalem 4 vies de 15m  d'entre IV i V i donem per acabada la jornada.

descens de la via Tintin a les Moles

1a. tirada "27 i mes" El Jordi a la R.1 50m.

3a. tirada.

R.3

Inici de la 4a. tirada.

La incomoda 4a. reunió dins de la canal. A la nostra dreta puja la via l'esperó de la lluna plena.
Canal de la 5a. tirada.

6a. tirada desviant-nos per la via de l'esperó de la lluna plena.

En Jordi en els metres finals de l'escalada.

1a. tirada se la via Tintin a les Moles.

inici de la 2a.tirada, el tram més difícil de la via.

vies curtes de la placa els estrets del riu.