21 de jul. 2023

Mercadal inferior.

Despres de molts anys d'escalar per la zona i de mirar l'aresta del Mercadal inferior, finalment amb en Xavi Solà ens hi acostem per poder escalar a l'ombra i tatxar de la llista de les pendents l'aresta d'aquesta agulla.

Com que les piulades que hi ha a la xarxa ens diuen que és una via fàcil, quan arribem a peu de paret comencem per escalar la viaGrindr sorpresa, un V+ segons la ressenya que a nosaltres ens va semblar molt més dificil, tan és així que en Xavi, arribat a la part superior no hi troba la manera de continuar i es passa a la via del costat, (V?) la " la bada badoo" per arribar a la reunió, que és conjunta, una via que tampoc podem dir que sigui fàcil.

un cop calents amb aquestes primeres tibades, pujo ara si per fer l'aresta tot i aprofitant els primers 4 parabolts de la via "la bada badoo" per entrar ja a l'aresta pròpiament i continuar per una placa prou maca assegurada per uns parabolts vells i rovellats fins a fer reunió en un arbre. Una tirada maca amb la roca prou bona i agradable d'escalar.

En Xavi puja i continua fàcil, caminant, fins que la paret es torna a adreçar, per muntar una reunió molt còmoda.

La tercera tirada ja no te la roca tant bona i, tot i que no és difícil, cal estar atent a on t'agafes per no tenir un ensurt. quan ja l'aresta és fàcil es pot muntar una reunió amb un espit. des d'aquesta reunió seguirem per la cresta fàcilment fins arribar al rapel, abans trobarem una reunió de les vies que pugen per la cara Sud.

El rapel de 30 metres en direcció al coll ens permet arribar desgrimpant uns metres fins el peu de l'agulla i trobar el camí de descens.

Nosaltres ens vàrem dirigir al peu de l'agulla del Mercadal superior i per aquella vessant Nord un corriol ens permet baixar fins a l'aparcament, sense passar pel peu de via.

La via està equipada però com sempre portar algun friend ens pot ser útil.

En Xavi iniciant el suposat V+ "Grindr sorpresa"  realment una sorpresa de grau....

Fent un canvi de via per arribar a la Reunió.