29 de set. 2024

via "Escaladors bucòlics" al tossal de Costafreda.

Després de dos dies de feina, aquest dissabte hem acabat d'obrir la que és la tercera via que hem obert en aquest pany de paret.

La via està equipada i només ens caldrà portar 14 cintes exprés.

Pel descens, igual que en les altres dues vies, farem un parell de rapels.

La via comença superant un desplom que haurem de fer amb l'estrep en una xapa a on una cinta vermella indica el punt a on la trobarem.

Aproximació: de la carretera que porta a Saldes, un cop passat Maçaners i el mirador del Pedraforca, agafarem el trencall que porta a l'Hostal del Pedraforca per una pista asfaltada. Un cop passat l'hostal arribarem a un trencall amb indicadors, haurem d'agafar el que diu Tossal de Costafreda / Cal Roig i anirem pujant per aquesta pista fins que s'acaba l'asfalt, llavors farem 2 km. de pista forestal en bon estat fins arribar a sota les parets. Una gran esplanada  a la nostra dreta, presidida per una gran roca, ens servirà d'aparcament. D'allí començarem pujant per una pista a la dreta que només te uns 100m. Fins el peu de via hi ha 7 o 8 minuts de pujada.

Mentre en Pany o jo equipàvem aquesta via, en Jordi i en Joanet escalaven la via Ziga Zaga iniciant -la per la variant de la primera tirada "directa" i en Pere Joan i la Montserrat començaven per la via "Serp" i continuaven per la "Ziga Zaga"

Enhorabona Joan i Francesc ! ja pujarem a tastar-les.

Molt bé Jaume.
A veure si us agraden.
El lloc és preciós i les vistes esplèndides.