10 d’oct. 2009

Montserrat. Magdalena superior. Amistat d'Estiu

Aquest dissabte amb el Xavi hem tornat a la zona dels Gorros de Montserrat, Avui la via escollida ha sigut l'Amistat d'Estiu, una via que es fa en 4 o 5 tirades, amb roca molt bona, ben assegurada i molt maca.
Trobareu aquesta ressenya a Kpujo. via n. 3

Des del camí dels Gorros ens posem a la seva vertical i grimpem per una placa de II fins a una feixa.

A la feixa es pot iniciar l'escalada o bé grimpar per una placa de III- , sense cap assegurança, fins a la següent feixa a on hi podrem fer reunió en dos espits de color verd.
La següent tirada s'inicia amb un pas atlètic de V i uns 10 m força verticals assegurats amb 3 espits, per després trobar la placa mes arrampada de III+, assegurada amb 2 espits fins arribar a la reunió, que es fa en un llavi de la paret.
6m a l'esquerra hi veurem la reunió de la Mingo Arenas, de 2 burils vells, i uns metres a la dreta, es veuen els parabolts verds de la via "Ignasi Jorba" recentment reequipada.

El Xavi en la següent tirada, que comença fàcil, amb clara tendència a l'esquerra, però de seguida guanya verticalitat i esdevé una placa molt maca de V grau, que et fa fer ziga zagues per trobar les millors preses per anar pujant. 7 espits fins la següent reunió.

La penúltima tirada és la més vertical i difícil. Comença amb uns metres molt verticals de 6a i va mantenint la dificultat en el 5+ fins arribar uns metres per sota de la reunió, que es fa a l'esquerra i més amunt de l'arbre que hi ha al mig de la paret.

Nosaltres hem continuat amunt, sense fer la reunió, fins el cim. Ha sortit una tirada de 40m. molt ben assegurada, de bona roca, vertical i molt maca.
Aquesta imatge es veu la línia que des de la 4a Reunió, que no hem fet, ens porta al cim, passant per l'esquerra de l'arbre.

En definitiva, una via molt recomanable en la que es pot apurar els passos o bé fer A0, si en algun moment no ho veieu prou clar.

Eduard ha dit...

ep Joan!!
Ja no te'n deu quedar cap per Gorros!! Aquesta me l'apunto, que encara la tinc pendent i té bona pinta.