5 de des. 2009

De Vidrà al Puigsacalm

Avui amb la Neus hem anat a fer aquesta passejada que, tot i ser fàcil, te una llargada de més de 18 Km i 800m de desnivell acumulat.
Sortim de Vidrà per un corriol que baixa pel costat d'una serradora i finalment arriba a una pista encimentada. Allí tenim dues opcions, seguir la pista cap a la dreta o un corriol que baixa pel bosc fins trobar la riera i més endavant la pista encimentada. Fins passat sant Bartomeu anem per pista molt bona i, quasi fins la font Tornadissa, es pot fer amb 4x4. A partir de la font el corriol puja força fins arribar a uns prats alpins que estan resseguits per un filat. Cal anar a la dreta i travessar el filat per una porta que ens fa canviar de vessant. Pocs minuts després arribarem al cim. Maravelloses vistes de la Garrotxa, Osona i el Pirineu.

Trobareu el track a Wikiloc

El roure monumental que hi ha a Vidrà

Inici del corriol que surt de Vidrà

La font de la Tornadissa

El Pedraforca i el Pirneu des del cim del Puigsacalm

En el cim del Puigsacalm

Entre els faigs tot baixant del cim

Anònim ha dit...

Hola Joan,

Et vaig seguint pel blog. Aquest indret és molt bonic. Tinc uns amics que estan a La Vila Vella, una masia enorme que veu passar pel costat direcció al Puigsacalm.

D'altra banda, aquí hi he escalat en gel a l'hivern. En hiverns molt freds, es glacen el Torrent de Cavorques i el Salt de la Princesa, que són les torrenteres que es veuen en el mapa entre el Pla de Traver i el Puigsacalm, en direcció a la Vall d'en Bas. A més, l'aproximació és en baixada! Ja hi anirem.

Fins aviat. Records.

Oriol

Hola Oriol,
Després d'aquesta visita, ara tinc ganes de fer-ho amb la bici fent una volta circular.