28 d’ag. 2011

La Plantació. "Via Infidel"


Ressenya del Guillem Arias

Aquest dissabte anàvem a Gorros a fer una nova via del Guillem Arias però, un cop a Sant Joan, ens trobem que varies cordades tenien la mateixa intenció, així que vaig proposar al Miquel i el Jordi un canvi de plans i anar a fer l'aresta Sampietro a la Cara de Mico. Mentre baixàvem per la canal del Sentinella, els hi comentava que el Joan Prunera m'havia dit que la setmana passada ell i el Guillem Arias havien obert una via, en memòria del seu amic Balbino, a l'agulla de la Paparra que està al costat de la Cara de Mico. Com que jo no sabia situar bé l'agulla a la que anàvem, quan varem veure una línia de parabolts grocs que pujaven paret amunt, em vaig pensar que aquella era la via que els hi havia comentat, i ens hi varem posar.
La via comença al costat d'un gran bloc que, repenjat a la paret, forma una mena de cova a sota seu. La primera tirada puja força vertical i això no em quadrava amb les indicacions que m'havia donat en Prunera, però els parabolts grocs havien de ser de'n Guillem i ens hi vam posar.

Quan estava a la R2, vaig veure que ens seguia una cordada i, al mirar amb deteniment al que pujava de primer, em va semblar que era el Guillem Arias. El vaig saludar i li vaig comentar que el Joan m'havia donat informació de la via, però de sobte ell em va dir que estava equivocat i que aquesta via l'havia acabat d'equipar el dia anterior i que avui hi venia a fer-ne la 1a repetició. Jo al principi, com que estava lluny, no acabava d'entendre el que m'explicava ja que estava convençut que fèiem una altra via. Finalment vaig entendre el que m'explicava i tot seguit li vaig demanar disculpes per haver-li fet la 1a repetició abans que ell mateix. En Guillem ens va dir que no tenia importància i que la via encara no tenia nom. Un cop a dalt el varem esperar per poder-lo conèixer i saludar-lo. En Mario, que era el seu company de cordada li va proposar que a la via li poses el nom d'Infidel ja que s'havia deixat fer per uns altres!!!
Entre rialles i bon humor, ens varem acomiadar del Guillem i del Mario per anar a fer l'altra via, la Balbino, que ell i en Prunera han obert allí i que puja per l'aresta de l'agulla de la Paparra, al costat mateix i que és molt fàcil.

Via Infidel
La primera tirada és molt maca, amb passos de V al principi i després es va fent més fàcil, IV i III.
La segona tirada, de III+ no deixa de ser bonica.
La tercera de IV continua tenint la mateixa tònica, tot i que la roca està una mica trencada.
La quarta tirada és la més difícil. Te uns 2 passos de diedre que deuen ser de 6a, i que es poden fer en A0, i la resta és V i IV més amunt.
Una via molt assegurada, com les que ara equipa el Guillem, i que jo he trobat molt interessant, d'aproximació molt ràpida si es puja amb el cremallera de St Joan, i amb un descens en rapel de 2om i un retorn al camí encara més ràpid.
Via recomanable.

Inici de la via

El Miquel i el Jordi fent la 1a tirada


El Guillem Arias a la R1.


Fent la 3a tirada

Escalant a l'ombra. Bona opció per a dies calorosos.Vigilats pel Sentinella i el seu fusell


El cim amb el Guillem, autor d'aquesta nova via

4 comentaris:

joan asin ha dit...

Aquesta línia li tenia ficat l'ull, quina graduació té?

Joan Baraldes ha dit...

Hola Joan,
la 1a comença amb uns passets de V per continuar amb IV i III
la 2a. II i IV
la 3a. IV
la 4a 2 passos de 6a(A0) V i IV
salut i a tibar

Jaumegrimp ha dit...

Ep Joan! així que vas i li "piques" la primera a l'autor!!! qina manera de fer amics!! a la foto el Guillem fa una cara que no sé si et vol escanyar o què!!!
No m'ha acabat de quedar clar però quina via has resenyat la nova o l'altra...la INfidels és la nova no? i l'altra com es diu?

Joan Baraldes ha dit...

Ei Jaume,

La ressenya és la de la via Infidel.
L'altra via, que vam escalar a continuació, (potser també fent la 1a repetició ja que hi varem trobar una expres i un mosquetó de seguretat a la R3) em sembla que es diu Balbino i segur que el Joan Prunera aviat en publicarà una ressenya en el seu bloc, ja que la va obrir amb el Guillem i està dedicada a un amic.
Salut i a tibar