22 de set. 2011

La Carena del Dumbo

Aquest dimecres amb el Mingo hem tornat a agulles. Volíem escapar-nos de la calor i, al final, quasi bé hem tingut fred ja que se’ns ha fet fosc escalant.
Hem anat a cercar una cara est, en concret la de la carena del Dumbo, a on la nova guia d’agulles hi marca 4 vies.
Nosaltres hem començat per la del Llimac groc i hem acabat per la Nexus.
La del llimac groc està molt equipada amb parabolts i esdevé una escalada agradable i gens exposada, en canvi la Nexus, està equipada amb espits vells i molt distants, a on la roca no és prou bona i en la que una caiguda pot ser sinònim de fer-se molt mal. Així doncs hem hagut de fer treballar el coco de valent.

Dades generals

- Via: “ Llimac groc” 50 m V, ( V obligat)
- Oberta: pel JM Dalmau
- Zona: Montserrat. Agulles
- Orientació: Est
- Equipament: Parabolts de 8mm i de 10 mm
- Material necessari: 8 cintes exprés.
- Aproximació: Des de l’aparcament de can Massana cal seguir el camí que va al refugi Vicenç Barber. Passat el refugi remuntarem la canal ampla i a l’alçada d’unes roques tombades que poden servir de bivac, cal anar a l’esquerra fins a trobar les vies. Total 45 minuts
- Descens: Baixarem caminat per la vessant Nord, fent un llarg flanqueig a l’esquerra, tot anant a buscar el millor camí que ens deixi de nou a peu de via o bé al de la canal ampla, a l’alçada de l’agulla sense nom.
1a. Tirada. 35 m, anirem amb tendencia a l’esquerra a buscar un forat. A partir d’aquí recte amunt fins la R.1 Bona roca. Assegurada amb8 parabolts ( V )
2a. Tirada. 15 m, Surt flanquejant a la dreta per pujar uns 5 m verticals i després anar-se tombant fins la R2. Assegurada amb 3 parabolts ( IV+)
Via recomanable.

Dades generals

- Via: “ Nexus, ( V obligat)
- Zona: Montserrat. Agulles
- Orientació: Est
- Equipament: espits
- Material necessari: 5 cintes exprés.
1a. Tirada. 35 m, pujarem recte amunt per l’aresta amb escalada de preses petites fins la R.1 Roca a controlar. Assegurada amb 5 espits ( 2 estan junts) ( V )
2a. Tirada. 45 m, Continua recte amunt, amb un tram fàcil i un darrer força vertical, amb roca a controlar i a on el darrer espit queda lluny. Assegurada amb 3 espits ( IV+ / V)
Via exposada. Li caldria una restauració.
El Mingo iniciant la via Llimac groc

1a. tirada de la via Nexus

El Mingo mirant la continuació de la 2a tirada de la Nexus. Ja començava a fer-se fosc.