2 de jul. 2012

Pollegó Oest. via " Los Mares del Sur"

Ressenya de l'Eduard
Aquest dissabte varem cercar l'ombra a la via "los Mares del Sur" que està encarada a l'Oest.
Per arribar-hi aparcarem a la Vinya Nova, pujarem fins al peu de l'Esperó Ribés i continuarem amunt, per un corriol que puja per l'esquerra, fins a trobar el peu de via (MS) . Veurem un cordino posat en un pont de roca a 6m del terra.
La via està semi-equipada i per tant ens caldrà portar tota mena de material per protegir les tirades netes i els trams on les assegurances allunyen o senzillament no es veuen !!
Per baixar nosaltres varem optar per continuar amunt tot crestejant fins anar a trobar el camí que, quasi-bé a l'alçada del Rave, ens porta de nou a la Vinya nova.
La via està equipada per poder-la baixar fent rapels.

La primera tirada és la més fineta, comença amb uns metres de presa petita i escalada de finura per acabar amb un pas de 6a que no és obligat i es pot fer en A0.
La segona tirada te uns passos finets i exposats a la sortida i després ja esdevé fàcil
La tercera tirada te les xapes molt amagades i es fa difícil de seguir. Cal anar sempre en diagonal a la dreta.
La quarta tirada torna a sortir en diagonal a la dreta, amb un tram de roca delicada, per acabar flanquejant a l'esquerra.
La cinquena tirada es d'aquelles que, si no saps per on va, no ho diries mai i tindries ganes de deixar-ho córrer. Cal anar a l'esquerra sense cap assegurança a la vista fins que finalment veus un parabolt molt amunt !! es poden posar friends petits i un camalot del 2 per assegurar aquests primers metres !! passats aquests 10 m inicials, la línia continua pel mig de la placa/esperó i si no veus els dos parabolts que hi ha en els darrers 20m, com em va passar a mi, acabes anant a la dreta a llaçar sabines i cercant fissures a on posar alguna cosa.
La sisena tirada es curta però molt maca i amb bona roca.

Via recomanable.

Superant els passos extra-plomats de la 1a tirada

Un cop passats els primers metres de la 2a tirada

Escalant la 3a. tirada sense haver xapat el 1r. espit que és difícil de veure si vas per la llastra.

El Toni arribant a la R.3, el Joanet que li va al darrera i el Vicenç a la R.2

El Toni a la 4a. tirada

Abans d'entrar a la R.4

Arribant al primer bolt de la 5a. tirada. No es veu des de la Reunió

El Toni arribant a la R.6, la darrera de la via.

Un dels tricams que el Toni va col·locar a la darrera tirada

El Toni a la darrera Reunió amb el Vicenç a punt d'arribar i el Joanet a la R.5

Fotocim.

Felicitats Joan, una via on cal escalar i donar el "Do de pit", amés veig que et va tocar el larg estrella!!!

Manel&Ita ha dit...

Enhorabona per la via, es una bona opció pels dies de calor i permet escalar força, equipada amb molt de cap per la gent que li agrada l'aventura.