27 d’ag. 2012

"estelada" a la Gorra Frigia. Via Òptima.



Aquest divendres vaig pujar a Gorros a veure com una colla d'escaladors del Bages hi penjaven una gran estelada. De fet jo els esperava dalt del cim perquè em pensava que la pujarien a dalt i que des d'allí la despenjarien, tal i com es va fer amb una gran senyera ara farà uns 37 anys amb motiu d'un festival de "cançó catalana" que es va fer a Montserrat.
Un cop vist que no pujaven vaig baixar fins el camí i allí els vaig trobar treballant . Molt bona feina !!!.
Alguns d'ells s'hi van quedar a dormir, tot vetllant la gran estelada, i jo vaig tornar a casa amb al propòsit de tornar l'endemà per escalar, amb la meva filla Aina, una nova via del Guillem Arias a la cara Oest del Gorro, la via "Òptima"

L'endemà pel matí vaig saludar de nou als que havien dormit al peu de la Gorra Frigia i, passant per sota la gran estelada, varem anar al peu de la nostra via.





La via Optima és una via típica del Guillem pel que fa al gran nombre de parabolts que te. La via, molt equipada, et permet fer una escalada sense patiment ni compromís, centrat únicament en gaudir de l'escalada quan la roca és bona.
La via te una primera tirada molt maca, amb passos difícils al principi, però que es fan bé, una segon tirada senzilla, una tercera tirada amb roca molt dolenta que ens farà dubtar i potser fer algun A0, i finalment una quarta tirada que torna a ser bonica.
Per fer la via només cal portar 16 cintes, si vols xapar tots els parabolts.




Abans del pujar amb el funicular de Sant Joan ja varem poder escoltar els segadors, preludi d'una festa independentista que va ressonar per Montserrat durant tot el matí.

Primers metres de la via

L'Aina a la R1.

L'Aina escalant la segona tirada i una cordada que pujava darrera a la R.1

Arribant al cim de la Gorra.


Fotocim amb les estelades a totes les Gorres !!

Dos dels escaladors que van pujar estelades al cim de la Magdalena superior.

Baixant per les cadenes de la via normal

Un dia a Montserrat ple d'estelades, preludi d'una gran manifestació per l'11 de setembre.




3 comentaris:

Gatsaule ha dit...

Joan, no sé perquè, però vaig veure l'estelada que havien penjat a la Gorra, vaig pensar en tu! I veig que no estaves gaire lluny!!

Ara, a veure si ho aconseguim!

Joan Baraldes ha dit...

Ei Joan,

És que l'estelada la porto arreu, però alhora desitjo tornar-la a substituir per la senyera, perquè voldrà dir que ja som independents !!
El dia 11 tots a Barcelona

Salut i a tibar

Fills i Amics del Burés, Esgarrapacrestes, Sensepixels ha dit...

hola joan em sembla que varem coincidir el dia que varem posar l'estelada al Frigi, fins i tot varem baixar al vespre junts, tinc un parell de fotos en las que surts, si hem pases un correu te les paso..el meu es joseppuig16@hotmail.com