23 de set. 2012

Moles de Sant Honorat. via " Retiro Espiritual"

Aquest dissabte amb el Jordi, el Joanet i el Toni vam pujara Oliana per fer la seva primera incursió d'escalada a les Moles de Sant Honorat, un indret preciós que jo coneixia d'haver-hi fet una caminada fa molts anys i d'escalar la via Núria, amb l'Eduard i el Joan Asín.
Vam pujar amb cotxe fins aprop del coll de Mu, a tocar de la mola del Corb i des d'allí un corriol que va resseguint les parets per la cara sud ens porta a peu de via en uns 15' o 20'.
La via la trobarem un cop passada l'Aresta Idíl·lica, en el punt a on el camí gira 180º per travessar una torrentera. El primer parabolt és visible des del peu de via uns 6 o 7 m en diagonal a l'esquerra.
La via es caracteritza per pujar a l'ombra, ja que és una cara Oest, per la seva roca, que tot i que ja està força sanejada, sempre et dona un punt de desconfiança i per estar força assegurada.
1a. tirada: curta i sense massa dificultat et permet tastar la roca i fer-te escalar amb precaució.
2a. tirada: amb uns metres inicials d'artificial extraplomat que et fan tibar molt fort i suar de valent. Te una sortida de les que costa fer i un tram de lliure fàcil et porten a un segon tram d'artificial més fàcil i ara si amb una sortida senzilla fins la R.2
3a. tirada : en lliure fàcil però que segueix una línia que fa fer unes zetes una mica ilogiques.
4a. tirada: pas finet de sortida i ja en lliure fàcil fins la R.4
5a. tirada: te passos més finets i un recorregut que et porta fins el coll i que podria, amb un bolt més, haver pujat més recte per gaudir de la placa vertical que hi ha sobre la R.
6a. tirada: per nosaltres la més maca, comença amb una sortida encaixonada que et fa fer un pas d'A0 per poder agafar l'aresta. Tirada variada a on llaçarem un parell d'arbres i a on trobarem una curta placa vertical ben assegurada que ens va agradar molt.
Descens: la via està equipada per rapelar.

Nosaltres varem optar per baixar a peu i per tant varem continuar pujant fins l'ermita de Sant Honorat i un cop allí agafes el camí que et porta, després de baixar molt i fent una gran volta, fins el camí que passa pel peu de via. Aquesta opció no és recomanable a menys que tinguis moltes ganes de caminar i conèixer la zona o bé que pugin altres cordades per la via.
Via recomanable.

El Toni, el Jordi i el Joanet a peu de via.

El Toni iniciant la via

Iniciant la 2a tirada Penjat com una" llonganissa"

A la recerca del parabolt en la 3a tirada

Sortida fineta al inici de la 4a. tirada

Sortida de la 5a. tirada . Cal anar a cercar el coll !!

Un cop superat el 1er. pas de sortida de la R.5 farem la millor tirada de la via

El Toni arribant a la R.6 amb la Roca del Corb i el coll de Mu al fons.

Gatsaule ha dit...

Així et va agradar la via, Joan? Fa temps que penso que potser si, així que si la recomanes....

joan asin ha dit...

Eí Joan un bon racò i una via tranquil.la, enhorabona

Joan, La via està bé, però el que realment val la pena és l'entorn en el que es troba, i que quan fa calor, puja per l'ombra !! com diu l'altre Joan, és una via tanqui-la que està en un bon racó per escalar

Salut i a tibar

Bona via Joan, jo encara m'haig d'estrenar a Sant Honorat, d'aquesta tardor no passa!!

Anònim ha dit...

Hola. Me puedes pasar croquis de la aproximación a la vía?