17 de des. 2012

Serrat de les Garrigoses. Via" Matarrates"

Aquest cap de setmana no teníem gaire clar a on anar a escalar i,després de parlar-ne al bar Muntanya, ens decidim per anar al Serrat dels Monjos. Un cop passades les coves de Salnitre i poc després de la via Aranya veiem una línia de parabolts que semblen força nous així que traiem el llibre i localitzem la via que resulta ser la via Matarrates, i veient els bolts ens fa l'efecte que ha estat restaurada ( a posteriori llegim a la xarxa que la via fa es va restaurar l'any passat)
El Toni i el Xarmi decideixen anar a fer la via Alta Fidelidad i el Joanet i jo ens quedem a fer la Matarrates i veure que ens hi trobem.
La primera tirada es veu ben equipada i la roca és molt bona . Per mi hi ha un pas de A0 i la resta és V mantingut fins arribar a una reunió opcional als 25m i que nosaltres fem. La segona tirada puja 20m recte i la tercera tirada fa un clar flanqueig a l'esquerra a trobar un parabolt. Un cop allí la placa que hi ha a sobre sembla molt maca però al no veure-hi cap assegurança continuo una mica a l'esquerra i vaig pujant per terreny trencat i no massa difícil. No trobo la reunió i vaig tirant amunt, assegurant-me com puc amb friends i arbustos, fins que trobo un espit solitari i faig reunió quan ja s'acaba la corda de 60m.
El Joanet puja fins la reunió i continua 15m més de II i arriba a la feixa per on passa el camí, i cabem aquest primer tram de la via que arriba fins la feixa havent fet 3 tirades i mitja. Intuïm per on ha de continuar la via ( hi marquem una M a la roca) i pujo per l'esperonet fàcil i trencadot que ens ha de portar a sota del gran sostre vermell que veiem més amunt. Trobo un pitó que ens confirma que vaig bé i continuo fins a muntar una reunió a 50m. Des d'aquell punt ja veiem una reunió a la paret per a on haurem de pujar fins a sota al sostre. La següent tirada te 30m i comença sent de II i te uns passos finals de III+. Ara torna tocar escalar amb una roca molt bona i assegurada amb dos bolts i un pitó. a partir d'aquest punt torno a perdre la línia de la via i continuo recte amunt per una fissura que cal equipar. Al anar recte em salto la reunió que hi ha sota el sostre i arribo just (55m) a la que hi ha un cop superat el sostre per la dreta. Ara ja només ens queda una canal que es veu sanejada en els primers metres i que ens porta a un punt a on cal pujar a la placa de la dreta a trobar una parabolt a sota d'una gran llastra. A partir d'aquí nosaltres pugem en bavaresa equipant la llastre i fent uns passos difícils fins que, un cop a sobre, el terreny es fa més fàcil i arribem a la reunió després de més de 50m de corda.

Pel que fa al descens continuem pujant uns 20m en direcció Oest, per després baixar fins a un collet a on hi trobarem una instal.lació de rapel. Podem fer 3 rapels de 30m amb una sola corda de 60 i desgrimpar fins a trobar la següent instal.lació. i desgrimpar tota la canal fins a una gran fita a on podrem optar per fer un darrer rapel fins el camí o bé, com nosaltres vam fer, anar a la dreta a trobar una corda fixe i uns graons que ens deixaran al camí que ens portarà en 5 minuts a les coves de Salnitre.

Via recomanable si t'agrada l'aventura i, tot i que és molt desigual, amb trams molt bons i altres de roca trencada i exposats, ens va acabar agradant. Ens caldrà portar força material ja que és fàcil perdre la línia de la via i ens els trams fàcils no està equipada.
 Inici de la via. La trobarem pocs metres després de la via Aranya.
El Joanet a la 2a. tirada

Terreny trencadot de la 3a. tirada

Continuació de la via per sobre de la feixa.

Tirada fàcil que ressegueix l'esperó.

A la Reunió, ja a la part alta de la via, a partir de la que escalarem una placa molt bona fins sota el sostre o com nosaltres fins a sobre.

Darrera tirada pujant en bavaresa per la gran llastra ( que canta una mica)...

FOTO-CIM

joan asin ha dit...

Una via amb essència d'aventura quan la vaig fer hi havia poc material a la via.