30 de des. 2012

Roc del Rumbau. via "Sioux Connection"




Ressenyes trobades en el bloc del Xgrane


Ja feia temps que volia fer aquesta via de l'Indi i no trobava  company per anar-hi. La roca de la paret del Rumbau no és bona però la d'aquesta via, quan ja fa 4 anys que la va obrir, està força sanejada i ja és del tot recomanable,
Aquesta via et permet escalar aquesta preciosa paret, que tant ens crida quan passem per la carretera, d'una manera segura i poc exposada.
Aquesta vegada vaig convèncer al Jordi Pardo per anar-hi i va ser una bona elecció. Jo vaig començar la via i per tant em van tocar les tirades més assequibles. El Jordi va escalar apurant molt en lliure i quasibé li va sortir tota neta, jo vaig tibar de cintes i estreps quan la dificultat m'ho demanava.
En definitiva podem dir que és una via recomanable que, tot i que la roca no dona gaire confiança, les preses que havien de caure ja ho han fet i és força segura.
Material. Tot i que portàvem una mica de tot, només calen 18 cintes exprés.
Descens. Totes les reunions son rapelables, però seguint les instruccions de la ressenya de l'Indi, es pot baixar en 5 rapels si portes cordes de 60m


Iniciant la via

 Arribant a la R.2

 Inici de la 3a. tirada

 El Jordi començant la bonica i difícil 4a. tirada.

 A l'artificial de la 5a. tirada

 El Jordi a la 6a. tirada

 Foto-cim

7 comentaris:

Jaumegrimp ha dit...

Enhorabona Joan, a aquesta li tenies ganes!
Bon any 2013, salut i grimpades!

Domzalski ha dit...

Sembla que ens anem seguint. Nosaltres estàvem a prop, a la Roca dels Collars

Lo Gall ha dit...

Hola Joan. Quan la vam fer nosaltres encara et quedaven alguns "bolos" als dits, pero , sí que tens raó, es la millor manera de pujar-te a aquesta paret que, tal com dius t'atrau força desde la llunyania. Per cert, compra't un tripode per la camera de fotos, una Fotocim sol no es contempla als canons del bon trepaire. Salut i Bon Any.
LO SERGI

Manel&Ita ha dit...

Bona escalada Joan, nosaltres en tenim un bon record, permet apurar força amb lliure, i la roca està prou be. Bon Any i felicitats per la via.

Joan Prunera ha dit...

quina por!!! a mi sempre m'ha fet "cangëlo" escalar en aquesta zona. bon anys Joan!!! a veure si anem e escalar aviat que fa temps que no compartim corda...

Mingo ha dit...

Enhorabona Joan i companyia. Bon any

joan asin ha dit...

Ei bona via per fer aquesta paret que tant crida l'atenció. Bon any