18 de febr. 2013

Via ESTERotip al Serrat dels Monjos

La ressenya és del bloc " Moliclimbs"

Aquest dissabte volia fer una matinal però finalment vaig acabar una mica més tard del compte.
Amb el Francesc Suñol i el Pany ens vam dirigir cap a la paret però, quan ja hi arribavem, ens vam adonar que el Francesc s'havia deixat la corda al cotxe i va haver de tornar corrents a buscar-la !!
Mentrestant vam fer petar la xerrada amb una cordada que es va posar a la mateixa via ( Pau i Jaume) i amb l'Amadeu Pagès, que també venia a fer-la però que va optar per no fer cua i fer la via" Alba, oi? " que està uns 50m a la dreta.
La via està ben assegurada però podrem posar alguna cosa quan les assegurances allunyen. Una feixa divideix la via en dos trams de manera que, si cal,  hi ha la possibilitat d'escapar-nos després de fer les primeres 3 tirades.
Ens vam repartir la via per tal de fer dues tirades cadascun però, al final i per anar més depresa, el Francesc va fer les 3 primeres, el Pany les dues següents i jo em vaig haver de conformar amb la ultima.

1a. tirada, te una pas fi d'adherencia a pocs metres i un de vertical uns metres més amunt que li donen la dificultat d'aquests primers metres. Ambdos passos estan ben assegurats.
2a. tirada, Puja per una placa molt maca a on els parabolts allunyen molt.
3a. tirada, es flanqueja clarament a l'esquerra amb uns passos fins de placa o bavaresa segons el gust i s'acaba arribant caminant a la feixa.
Ara cal caminar o grimpar, si es va pujant per uns ressalts de roca fàcil, fins arribar a la segona part de la via.
4a. tirada, comença amb una fissura que podrem reforçar i acaba en una placa.
5a. tirada, hem de fer un flanqueig fi a l'inici i més amunt uns passos difícils en un tram que costa de llegir el pas abans d'entrar a la reunió.
6a. tirada, aquesta és la més difícil de la via. Comença amb uns passos molt durs que jo vaig fer en A0 i que t'obliguen a escalar per arribar al darrer bolt d'aquest tram a on la Roca és molt bona. A continuació s'entra en un diedre trencat i amb terra, assegurat per dues sabines, (la segona petita i de no gaire confiança). Llastima d'aquest darrer tram a on l'escalada no es tant agraïda. La via no puja fins a dalt de la paret sinó que veurem la reunió a l'esquerra abans de la darrera panxa de roca.
Via recomanable.
Material: una dotzena de cintes i alguns friends ens poden anar bé.
Descens: Nosaltres vam fer dos rapel i a continuació varem baixar fins a l'inici de la feixa a on unes fites ens van portar a sobrepassar un petit coll i a continuació desgrimpàvem fins el torrent fondo. Allí s'hi troben varis trams equipats amb cadenes i al final un curt rapel de 8m ens deixa al camí per retornar a les coves de Salnitre de Collbató.
 El Francesc Suñol iniciant la via.

L'Amadeu Pagès a la primera tirada de la Alba, Oi ?

El Francesc a la 2a. tirada.

El Pany i el F. Suñol ( 2 mòmies de Badalona) a la R.2

El Pany a la 4a. tirada.

Iniciant la 5a. tirada.

escalant la 5a. tirada amb el pany a la R.5
 Superant el passos difícils de la 6a. tirada.

Veig que et va agradar també, llàstima que et deixessin tan sols el darrer llarg, de primer la disfruraràs molt.