5 de nov. 2013

Seguint el camí de Sant Jaume. Roncesvalles-Iruña



Aquest pont de Tots Sants hem anat a Navarra amb la intenció de fer diversos trams del camí de Sant Jaume. Amb el suport logistic del Jordi, la Neus i la Teresa han fet dues etapes a peu i jo en btt.
El primer dia, mentre elles dues anaven de Roncesvalles a Zubiri, jo feia aquesta etapa i la següent per arribar fins a Iruña ( Pamplona ) fent uns 45 km i un desnivell acumulat d'uns 650 m. Aquesta primera etapa segurament és una de les més boniques del "camí" i totalment ciclable.
El dissabte jo em llevo amb una lumbalgia que no em deixa fer quasi res, així que em toca fer repós i turisme amb el Jordi,  mentre que la Teresa i la Neus fan l'etapa que va des d'Iruña a Puente de la Reina, també molt maca tot i que amb un paissatge ja molt diferent a la del dia anterior.
El darrer dia teníem la intenció de fer el Moncayo però la meva lumbàlgia i la insistent pluja que va caure ens van fer canviar els plans i varem dedicar el dia a fer turisme pels pobles de la Navarra central, destacant Olite com a visita obligada al seu Palau/castell.

La ruta i el track el trobareu a Wikiloc

 El divendres passejant pel " Robledal de Orgi"

 Roncesvalles. Inici de l'etapa.

 Nosaltres avui no arribarem a Santiago !!!


 Trams d'una bellesa extraordinària.

 Arribada/ Sortida de Zubiri.



 A l'Alto del Perdon, pas obligat de l'etapa entre Iruña-Puente la Reina.

 Abans d'acabar l'etapa anem a trobar a les dues caminadores per dir-les que ja teníem gana!!
 Puente la Reina. Final d'etapa.

 Fent turisme a Artajona. " Cerco de Artajona"


Les dues princeses del Palau d'Olite.