31 de març 2014

"Via dels culés"

Aquest dissabte hem obert amb el Toni la via dels culés, premonició de la victòria que vindria després en el derbi contra l'español.

La via te 4 tirades i en totes elles trobarem plaques molt maques, amb una dificultat general de V grau, tot i que algun pas potser podríem donar-li V+. Només trobarem 2 expansions de progressió que asseguren el tram inicial de la via a on és difícil assegurar-se d’una altre manera. La segona tirada va cercant el millor pas entre la vegetació que hi ha a sobre de la R.1. La tercera tirada puja amb tendència a l’esquerra per anar a trobar un díedre vertical de roca excel·lent i tot seguit flanquejar a la dreta per entrar a la R.3 que farem en un arbre. La 4a. tirada puja per roca excel·lent amb grans fissures que podrem assegurar al gust fins arribar a la carena a on farem reunió d’un parabolt i una savina.

Dades generals.

- Via: “ Via dels culés ”110 m V+,  (V obligat)
- Oberta:  per Joan Baraldés i Toni Alarcón el març del 2014
- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó
- Orientació:  Sud
- Equipament:  ponts de roca i 2 parabolts
- Material necessari: 8 cintes exprés. Un joc complert de friends i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on aquestes allunyen.
- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després de 300m un pista amb senyals de PR ens fan baixar a l’esquerra fins a creuar el torrent per un pont de fusta, allí prendrem un corriol que puja per passar per sota d’una casa. Un cop allí tenim l’opció de seguir les senyals grogues i blanques del PR i baixarem a creuar una  segona riera, sovint seca, i amb una curta pujada ja estarem a peu de les vies.  El peu de la via es troba a uns 40m a l'esquerra de les vies Aina i de la Carla, Total 15 minuts
1a. Tirada. 35 m ( V+) , Inici amb un mur vertical amb roca dubtosa ens porta fina a una placa amb passos fins. Entrem a la reunió cercant el camí entre la vegetació. Equipada amb  ponts de roca i 2 parabolts. R.1 en un parabolt.
2a. Tirada. 25 m (IV), Sortim de la R.1 amb un llarg flanqueig a la dreta per terreny fàcil per anar a cercar una placa molt maca que ens portarà a una feixa. Entrem caminant a la R.2
Trobarem 1 ponts de roca. R.2 en un arbre.

3a. Tirada. 25 m (V) Aquesta tirada te molt bona roca. Els primers metres estan equipats per ponts de roca que ens asseguren i indiquen el camí fins arribar a un marcat diedre que ens farà progressar verticalment fins que, un clar flanqueig a la dreta per terreny fàcil, ens portarà a fer reunió en un arbre. Trobarem diversos ponts de roca i una baga en un boix i podrem reforçar-ho amb friends. R.3 en un arbre.

4a. Tirada. 25 m (V+) Aquesta tirada és la que te la millor roca de la via. Els primers metres pugen en tendència a l’esquerra per a continuació fer una diagonal a la dreta a cercar unes fissures que ens permetran escalar el mur final que torna a ser molt vertical i bonic d’escalar. Trobarem 1 pont de roca a sobre la reunió i podrem reforçar la tirada amb friends. R.4 un parabolt i una savina.

Descens: El farem aprofitant els rapels de la via de la Aina. Per arribar-hi haurem de carenejar uns 25 o 30 metres.

Equipant el primer tram de la via.

El Toni sortint de la R.1

Inici de la 3a. tirada

Els ponts de roca ens asseguren i marquen el sinuós camí de la via.

El Toni a la vertical i preciosa placa final

Mingo ha dit...

Enhorabona per la via.

Sembles els germans Masó Joan! no pares d'obrir vies jajaja i be que ens n'aprofitarem, a veure quan pugem a tastar les teves últimes obres.
Gràcies per la feinada.

Gatsaule ha dit...

Encara n'hi caben més de vies? Ja l'anirem a veure. S'hi veu molta vegeteació, però les fotos no sempre fan justícia de les vies!!

Ei Joan, en aquesta part de la paret encara hi ha espai i , tot i que hi ha molta vegetació, ja veuràs que hi ha panys de roca realment bons.
Salut i a escalar

Unknown ha dit...

Hola Joan, ahir vaig fer la dels culés. Tot i la vegetació te trams de roca molt bons com el del darrer llarg; i quins ponts de roca!! Vaig estasar una mica la lleixa i es pot baixar caminant amb poques esgarrapades despres de fer el rapel del cim. Ara toca la Malats de Roca. Gràcies per aquestes vietes ideals per pasar l'estona i coneixer la paret. Bon estiu!