9 de gen. 2018

"La via del llaç groc"

"La via del llaç groc" ens porta a guanyar metres enllaçant trams d'escalada amb d'altres de grimpar, és doncs una via discontinua i sense compromís. Les millors tirades son la 1a. la 3a. la 5. i la 7a.. La via està força equipada i sanejada però al joc de friends sempre ens podran fer servei.
De moment la via te 7 tirades però més endavant pot continuar fins dalt de tot de la paret.
L'inici de la via el trobarem uns 50m més amunt de la via "Malalts de roca", i uns 25m més amunt de la via Pantera Rosa

Dades generals.
- Via: “ Llaç groc ” 260 m 6a+,  (V+ /A0 obligat)
- Zona: Serra de Carreu.
- Orientació:  Sud
- Equipament:  parabolts i ponts de roca.
- Material necessari: 10 cintes exprés. Un joc de friends ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on aquestes allunyen.

- Aproximació: Entrarem al poble de l’Abella i ens dirigim a l’església, pocs metres més amunt hi trobem el dipòsit d’aigües del poble. Un corriol que primer baixa i després puja ens portarà a peu de les parets. L'anirem resseguint uns 300m, primer de pla, passant per sota de moltes vies d'esportiva, i finalment pujant fins que trobem el peu de via.  Des de l’Església  hi trigarem 18/20 minuts.

1a. Tirada. 45m (V). Una placa vertical que travessa 2 feixetes per arribar a la Reunió . Trobarem 3 parabolts i alguns ponts de roca. R.1 equipada amb 2 parabolts.

2a. Tirada. 30 m (V), Sortim de la R.1 grimpant a cercar uns ressalts,  la tirada és molt fàcil i únicament hi trobarem una curta placa a on hi ha un pas de V assegurat amb un pont de roca.
R.2 en 1 parabolt.
3a. Tirada. 30 m (V) Aquesta tirada comença en diagonal a l'esquerra a cercar una fissura que ens farà progressar  tot cercant els millors passos per colocar-nos sota un desplom assegurat amb un parabolt i que superarem per la dreta. Trobarem 1 parabolt i 1 pont de roca.
R.3 en 2 ponts de roca.

4a. Tirada. 25 m (V+) Aquesta tirada comença per una placa a cercar un forat  que ens farà progressar  fins a sota d'un parabolt que assegura uns passos molt difícils que superarem per l'esquerra. Trobarem 1 parabolt i 1 pont de roca.
R.4 en 2 parabolts.

5a. Tirada. 50 m (V) Aquesta tirada comença  per anar a cercar una feixa terrosa i tot seguit una placa amb roca excel·lent ens permetrà  progressar fins arribar a una canal, primer fàcil i al final amb passos d'adherencia molt fins. Trobarem 5 bagues en ponts de roca.
R.5 en 1 parabolt i un pont de roca.

6a. Tirada. 45 m (IV-) Aquesta tirada comença grimpant per dins una canal a cercar un curt desplom que ens farà escalar una mica, assegurat amb un pont de roca. Superat aquest desplom caminarem fins arribar al peu de la darrera tirada. Trobarem 1 pont de roca.
R.6 neta.

7a. Tirada. 35 m (6a+) Aquesta tirada comença per un diedre per arribar a una Alzina. Superada aquesta uns passos molt verticals ens faran apretar de valent. Superem per la dreta un desplom i arribarem al pas clau de la via a on la falta de preses ens farà superar-lo amb molta finura o bé en A0. Continuem ja molt més fàcil fins a la R.7 Trobarem 5 parabolts i 1 pont de roca.
R.7 2 parabolts.

Descens: Farem una combinació de rapels i desgrimpades. Si utilitzem una corda de 60m podrem fer els rapels amb una única corda excepte el primer.
Es millor fer rapels curts amb una sola corda per evitar que s'enganxin amb la vegetació al llançar les cordes i al recuperar-les.

- 1rapel de 35m fins R.6
- desgrimpada de 45 m fins la R.5
- rapel de 25 m fins a un pont de roca que hi ha a la meitat de la 5a. tirada
- rapel de 30m fins la R.4
- rapel de 25m fins la R.3
- rapel de 30m fins la R.2
- desgrimparem fins la R.1 fen ziga zaga dreta esquerra.
- desgrimparem 45m en diagonal per la dreta(mirant avall) a trobar el camí que ens portarà a peu de via

Inici de la via, una placa molt maca i de roca excel·lent.

2a. tirada. aquí grimparem i només escalarem un tram molt curt.

3a. tirada, bonica placa que convina fissura, placa i diedre.

4a. tirada. Inici vertical i fi amb passos força difícils.

5a. tirada. Llarga i maca. combinem placa amb bona presa i trams d'adherencia.

6a. tirada. llarga i fàcil a on grimparem i caminarem més que escalar.

7a. tirada. l'estrella de la via. Aqui hi trobarem una escalada sostinguda i difícil.

cordada al capdemunt de la via.