10 de des. 2018

via " PA-BA"

La via te 3 tirades amb una dificultat de V+ grau tot i que algun pas podríem donar-li 6a. Arribats a la R.3 pots rapelar o continuar amunt a buscar el ràpel de la via Sac d’impaciència.

Dades generals.

- Via: “ PA-BA ” 75 m V+/6a,  (Ae,V obligat)
- Oberta:  per Francesc Panyella i Joan Baraldés el desembre del 2018
- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó
- Orientació:  Sud
- Equipament: Parabolts, bagues en ponts de roca
- Material necessari: 13 cintes exprés.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies.  L’inici de la via es troba a la part alta d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret. Total 15 minuts
1a. Tirada. 30m (V+/6a) , Placa fissurada amb roca sanejada però a controlar que es va posant vertical a mesura que guanyes alçada, . Equipada amb 2 bagues i 11 parabolts. Algun pas pot resultar-nos més difícil i arribar al 6a si no sabem trobar les preses amagades.

2a. Tirada. 30m (IV) , 10 m de placa que coincideixen amb la via Sac d’Impaciència i 20m d’un tram fàcil amb roca trencada. Equipada amb 2 bagues i 2 parabolts en el primer tram.

3a. Tirada. 15m (V+/6a) , Placa amb roca sanejada i que es va posant vertical i difícil a mesura que guanyes alçada, . Equipada amb 1 baga i 5 parabolts. Algun pas pot resultar-nos més difícil i arribar al 6a si no sabem trobar les preses amagades.

Descens: La via te anella de rapel a la R1 i R2. Si de la R.3 es continua amunt per terreny fàcil, s’arriba al ràpel de la via Sac d’impaciència i es podrà baixar pel rapel d’aquesta via fins la R.2

1a. tirada.

En Pany equipant la 2a. tirada.

Arribant a la R.3

Avui l'hem repetit amb el Joan Asin. Primera tirada molt maca i mantinguda, V+ per mi.
La segona llàstima que s'acaba de seguida i la darrera també molt curta, aquí sí que el grau apreta una mica mes, algun pas pot ser 6a mes que res per que de peus és molt fina i de mans no en sobra. Nosaltres l'hem allargat fins la reunió de la Sac d'Impaciència.
Una bona línia. Després hem anat a fer la Incondicionals on l'equipament ens ha fet treballar mes.