20 de gen. 2019

Via Marta.

Dades generals.
- Via: “ Marta ” 320 m 6a+,  (V/Ae obligat)
- Zona: Serra de Carreu.
- Orientació:  Sud
- Equipament:  parabolts i ponts de roca.
- Material necessari: 18 cintes exprés. Un joc de friends ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on aquestes allunyen.

- Aproximació: Entrarem al poble de l’Abella i ens dirigim a l’església, pocs metres més amunt hi trobem el dipòsit d’aigües del poble. Un corriol que primer baixa i després puja ens portarà a peu de les parets. L'anirem resseguint uns 300m, primer de pla, passant per sota de moltes vies d'esportiva, i finalment pujant fins que trobem el peu de via.  Des de l’Església  hi trigarem 20/22 minuts.

1a. Tirada. 40m (V). Una placa molt maca que travessa 1 feixeta per arribar a la Reunió . Trobarem 6 parabolts . R.1 equipada amb 1 parabolt i 1 pont de roca.

2a. Tirada. 30 m (IV), Sortim de la R.1 a l'esquerra cercar un diedre on hi trobarem un parabolt, la resta de tirada és una escalada fàcil.
R.2 en 1 parabolt.

3a. Tirada. 55 m (II) Aquesta tirada comença amb una placa molt maca de V, continua amb un tram fàcil fins a trobar una placa curta molt fina assegurada amb dos parabolts i continua fàcil fins a la R.3 que és compartida amb la de la via "llaç groc" .Després farem un canvi de reunió caminant 15m a l'esquerra per arribar al peu del següent tram vertical.
R.3 2 parabolts. R.3 bis. 1 parabolt
4a. Tirada. 45 m (Ae.V) Aquesta tirada comença per una placa llisa, a on hi farem un pas d'A.e i continuarem per un tram molt maco fins arribar una placa llisa a on un parabolt ens permet fer un pas d'A0  per progressar  i continuar per un tram molt maco fins arribar a la reunió Trobarem 4 parabolts i 4 bagues.
R.4 en 2 parabolts.
5a. Tirada. 55 m (III-) Aquesta tirada comença grimpant per anar a cercar uns ressalts fissurats de III- i tot seguit  progressar caminant fins arribar a la feixa de la reunió.Trobarem  1 pont de roca.
R.5 en una savina.
6a. Tirada. 40 m (6a+/ Ae) Aquesta tirada és lamés maca i dfícil de la via. Comença per una placa molt llisa i continua resseguint una fissura, cada cop més díficil  per anar a cercar una tram que ens farà anar a la dreta que serà l'inici de la placa final amb passos  d'adherència . Trobarem diversos 17 parabolt i un pont de roca.
R.6 en 2 parabolts. coincideix amb la de la via "LLaç groc"
7a. Tirada. 30 m (IV) Aquesta tirada supera dos resalts amb tendencia a la dreta. Trobarem un parabolt i 1 pont de roca.
R.7. 1 pont de roca al terra i una savina.

8a. Tirada. 25 m (V) Aquesta tirada supera dos resalts assegurats amb 2 parabolts cadascun. Trobarem 4 parabolts.
R.8. 2 parabolts.

Descens: Farem una combinació de rapels i desgrimpades.
(També tenim l'opció de continuar grimpant amb tendencia a la dreta fins arribar a la aresta somital i resseguir-la a la dreta fins a trobar una instal·lació de rapel, que amb 50m volats fins el terra,  que ens permetrà baixar caminant fins el poble.)

- 1rapel de 60m.(en el futur es podrà dividir en dos de 30m ja que estem netejant la paret per obrir-hi una via de dues tirades.)

Desgrimpada fins a la R.4- 1 rapel de 45 m (tenim intenció de fer-hi un rapel intermitg per tal que es pugui rapelar aquesta tirada amb una sola corda de 60m)
- 1 rapel de 30 m de la via llaçgroc

-1 rapel de 30m de la via llaç groc
- desgrimparem  en diagonal esquerra i després per la dreta(mirant avall) a trobar el camí que ens portarà a peu de via

En Jordi i en Joanet ens acompanyen i en van fer la segona repetició

Iniciant la via a la primera i bonica placa.

En Pany inciant la segona tirada.

Superat el pas d'Ae. de la 4a. tirada.

En Jordi també en el primer pas de la 4a. tirada.

En Pany a la 6a. tirada, la més maca de la via. Sostinguda en el V+ 6a (tot i que es pot fer en Ae)

Iniciant la fàcil i maca 7a. tirada.

En Pany a la darrera tirada.

Placa diedre per on es fa el primer rapel de 60m i que ja hem començat a netejar per obrir-hi una via.

l'Abella al capvespre. Un poble de postal.

PJ ha dit...

Enhorabona per la feina que hi heu fet, tant d'equipament onm de neteja. Certament és difícil treure profit de la bona roca amagada entre tant rostoll. La primera i sobretot la sisena tirada justifiquen la feina. També m'ha agradat el fet de que amb les dues darreres tirades es pot seguir fins al cim.
La via està molt ben equipada i amb la ressenya és fàcil de seguir. Pel meu parer potser no hauría calgut posar tantes marques grogues que la desmereixen una mica.