31 de març 2009

UNEO. martell percutor pneumatic


L'any passat em vaig comprar aquest martell percutor "pneumàtic" de 14,4 V i bateries de 1,3 ampers . És una joia pel seu escàs pes, 1'1kg, i per la rapidesa amb que perfora la roca. El "però" és que li manquen ampers, i per tant fa pocs forats ja que s'esgoten les bateries ràpidament i, com que les porta incorporades a dins de l'aparell, cal recarregar-les a casa i no es poden canviar un cop esgotades.
Aquest inconvenient es pot resoldre si ets un manetes, o bé si tens un amic que ho sigui, i saps conectar-hi una bateria suplementària amb més ampers, que es porta a la motxilla i que et doni molta més autonomia. Fet això tindrem una eina d'escassament 1Kg de pes que et permet equipar des d'abaix molt més còmodament que la resta de martells que hi ha al mercat.
El preu a Ebay d'aquesta petita joia està al voltant del 140 € i, amb les bateries suplementàries puja des de 25 € més fins a 75 € si les bateries son d'alta qualitat ( Lipo).
A tenir en compte que com a màxim accepta broques de 10mm
Aquí podreu trobar més informació de l'aparell les experiències i les adaptacions d'un equipador que em van fer decidir per comprar aquest aparell.

Al meu martell, gràcies a un amic manetes (el Pep) que hi ha adaptat una bateria de Liti polímer ( de les que fan servir els aparells de radio control) de 4 cel.les de3 ,6 V i 3,8 ampers que em donen molta més d'autonomia i solament pesa 85 grams.
Si amb les originals podia col.locar entre 8 i 10 parabolts de 8mm ( segons la duresa de la roca i que fossin de 55 mm o de 75 mm de llargada) ara amb l'altre bateria en puc col.locar 24 més. !!
O si treballes amb bolts de 10mm de diàmetre i 75 mm de llargada, abans en podia posar entre 4 i 5, i ara en poc col.locar 14 més segons la duresa de la roca !!

Tot això ho he provat en una roca que tinc a casa.
Ara cal anar a la paret i veure si els resultats son els mateixos.

4 comentaris:

RUMBA TEAM ha dit...

Molt interessant...un colega té la mateixa i tb es queixava que sortien pocs forats! És la solució!

Jo tinc un makita, anirà el voltant dels 2 kg però em permet fer al voltant de 9 forats (depenen) i segona bateria intercanviable! o volem tot ehhh ara que aquesta jugada té que ser la bomba!!
Ja me la deixaras,...jajaja
Salut

Joan Baraldes ha dit...

Hola Bernat,

Jo vaig estar a punt de comprar-me la Makita perquès és molt més practic, però com que tinc un amic manetes, vaig prioritzar el tema del pes.
Si vols quedar algun dia per equipar alguna via, cap problema

salut i a tibar

Anònim ha dit...

a montserrat ja no hi ha lloc, eh!

sta tot foradat(esportivament parlant)....ara que reequipar potser estaria millor( moltes zones podrides i marginals, que tornarien a agafar vida!) només una idea........

molt bo l'invent!! a veure qui es compra un hilti ara!!

Bullarolas ha dit...

Oju amb la ressitència dels parabolts de 8 mm que no són inox (molt menys que un espit)... properament un post sobre el tema