3 de maig 2010

Montserrat. Regió dels ecos, Agulla de la salamandra

El Diumenge, com que anunciaven una estona de bon temps durant el matí, amb el Carmelo i el Xavi, que s'està recuperant d'una operació a l'aspatlla, varem anar a fer una d'aquelles vies que val la pena escalar pel seu entorn més que per la dificultat o bona roca de la via.
l'Aresta sud o "Normal" de la Salamandra a la regió dels Ecos.

Varem deixar el cotxe a santa Cecília i varem pujar per la canal de Migdia fins el coll del mateix nom. La boira i la gran humitat que ens envoltava ens feia pensar més en la selva de Costa Rica que en un clima mediterrani.

Un cop al coll cal baixar un bon tros fins a trobar el trencall a la dreta a on un retol/fletxa ens indica el camí que et porta a la font de la Cadireta i al Montgros. Després de pujar un bon tram, arrivabem al peu d'aquesta bonica i fàcil aresta, que està en un dels indrets més macos de Montserrat.

Tot pujant, ben aprop de la font de la Cadireta, ens trobem aquesta salamandra que ens fa pensar que, els que varen batejar l'agulla, potser o van fer en honor a les nombroses salamandres que es poden trobar en aquest indret.

El camí de pujada passa per indrets molt estrets i penjats sobre la canal del migdia.

La via està equipada amb parabolts que son una mica difícils de veure ( jo me'n vaig saltar algun i vaig haver de fer 20 m a pel) i també hi ha algun espit vell. Les reunions estan equipades per rapelar, i a la R3, si es vol fer, hi ha un parabolt i un cap de cargol pel qual cal portar una plaqueta recuperable. La roca en algun tram no és de la millor qualitat però com que la via és fàcil es pot fer bé anant en compte de les preses a on t'agafes.
Per baixar hi ha un rapel volat per la cara oest que et porta a una canal des de la qual cal fer una altre rapel molt brut. Jo recomanaria baixar rapelant per la mateixa via.

El Xevi a la R2, amb la paret de la roca plana dels llamps al darrera.

Un servidor a la R4.

El Xevi i el Carmelo dalt del cim de l'agulla i amb el cel que amenaçava pluja.

El Carmelo arribant del aeri 1r. rapel a la canal.

El Xevi preparant el segon rapel que es fa des d'unes bagues que hi ha en un arbre.

A la baixada ens varem apropar a veure i refrescar-nos a la font del migdia que actualment raja molt.

Mingo ha dit...

Hola Joan B, l'altre dia pensava en tu, no em malinterpretis, je je je. Com no piulaves pensava que no estaves bé físicament. Celebro de tornar-te a llegir. Un dubte, jo volia fer aquesta en solitari i les coses q em preocupen quan vaig sol, és portar una corda o dues. És possible rapelar amb una corda de 60metres??
Salut, a veure si algun cop quedem

Hola Mingo.
Si rapeles per la cara oest diria que el rapel és de 35 o 40 metres i aeri, per tant no.
Si ho fas per la mateixa via, potser si, perquè les R estan equipades i diria que les tirades tenen una mica menys de 30m. Nosaltres varem començar des d'un bolt, més amunt d'una sabina amb bagues que deu ser la R0, que s'hi puja bé sense encodar (II+)i vaig empalmar dues tirades amb una corda de 60m. Porta una plaqueta recuperable i una baga per deixar a la R3 si ho creu necessari.

Quan vulguis podem quedar i ens recuperem del mals de l'edat que ens ataquen per tot arreu !! je je je.

Salut i a tibar

Ep Joan! veig que ja has acabat els "deures" a Sant Fruitós i que tornes a la vertical, i amb ganes malgrat l'amenaça de pluja! com diu el Mingo, hem de fer una trobada tots plegats.
A veure si podem lligar alguna tarda, amb el Toni i el Joan (Gatsaule) ja hem coincidit.

Gatsaule ha dit...

Quan temps aturat, espero que hagi estat per alguna cosa positiva.... En tot cas, ben retornat!