8 de nov. 2010

La Codolosa. Via Alimera.


Diumenge vaig anar amb l'Aina a fer aquesta bonica via de la Codolosa. (Collbató)
La primera tirada te uns primers metres verticals assegurats per 2 espits i a continuació és molt fàcil fins arribar a la R.1 que està a la placa de la segona tirada.
La segona tirada és molt maca, amb els espits força allunyats i amb roca bona de presa petita. Al final va a buscar un desplom que hi ha a l'esquerra, assegurat per un espit que és difícil de veure.
Aquest és potser el pas més difícil de la via ( V+ ?)
La tercera tirada és fàcil, està assegurada amb 2 espits i la R.3 es troba després de caminar 8 o 10 m .
Via Recomanable. Ràpida de fer i per combinar amb altres de la zona.
Descens: 1 rapel de 50 m fins la R1 i un segon rapel de 45m fins a peu de via.

Atenció amb el rapel des de la R1. Les cordes havien de passar per dos petits maillons. Això feia que agafessin torsió i no seguien. Vaig haver de pujar de nou a refer el rapel. Hi he deixat dues bagues triangulant les forces i un maillon per facilitar la recuperació.


L'Aina a la R1. i unes cabres travessant la via per sota seu.

L'Aina a la R2.

5 comentaris:

Joan Prunera ha dit...

Hola Joan. Maca via, per passar un matí agradable, amb un segon llarg amb el seguros justets, eh? i estic d'acort amb tu en lo del ressalt, crec que es V+ i a mes, està una mica trencadot.

Salut i bones grimpades... i visca la terra!

Mingo ha dit...

Felicitats, millor la companyia que la via; segur que si.
Salut

Joan B ha dit...

Visac ala Terra Joan,

Mingo, la companyia de la filla m'agrada molt i la segona tirada d'aquesta via també.

Anònim ha dit...

Hola, soc la Montse que ens van trobar ahir a peu d'aquesta via, però que havien fet l'últim ràpel per la nova.

Coi, ara entenc lo del 5+ del segon llarg que em vas dir i jo deia menys. Doncs no vaig veure aquesta última xapa i des de la penúltima vaig tirar recta una mica a la dreta trobant-me la R a l'esquerra, és força més fàcil encara que no hi ha res i compte amb la roca de mà esquerra.

Gràcies per la informació.

Joan B ha dit...

Hola Montse,
Ja em va semblar que no ens enteniem quan parlava del pas de dalt. Poser és una variant i la via original anava per on ho vas fer tu.
Quan facis la via de les cabres (trobaràs la resenya al bloc) ja em diràs que t'ha semblat

salut i a tibar