8 de nov. 2010

Zona de Narieda. Paret de la Rufa. Via Rodamóns del bosc.

El dissabte amb el Jaume i el Toni varem anar a fer la via " Rodamóns del bosc", una via que a mi em va semblar molt maca del tot recomanable. El Jaume va fer les dues primeres tirades, el Toni la 3a i 4a. i jo les 3 ultimes. Darrera nostra pujava una cordada de 3 amb l’Albert Llobet, aperturista de vies a la zona, i com que nosaltres pujavem tranquils, varen haver d’esperar-se a la 2a. R que és molt amplia i còmode. Material. La via està equipada amb molts ponts de roca, pitons i espits. Cal portar friends variats per reforçar les assegurances existents, que sempre estan en els punts claus de la via. Aproximació en 3/4 d'hora. La via la varem fer, anant tranquils, amb 3 hores. La baixada es fa en 1 hora. 1a. Tirada, fàcil. nosaltres varem grimpar 15 m desencordats fins a una alzina a on hi ha el primer pont de roca de la via. En aquest punt comença la dificultat de la tirada. 2a. tirada, te un pas difícil de sortida, assegurat amb un espit. tirada maca i variada. 3a. tirada, potser la més disfrutona de la via, la roca és bona i molt vertical 4a. tirada. Te un flanqueig llarg i finet. Compte en no pujar més del compte un cop arribats a un clau amb una vaga. 5a. tirada. potser la més forta. Cal posar alguns friends però hi ha bons emplaçaments. Flanqueig per placa força finet. 6a. tirada. Molt maca, roca bona i tram vertical de placa amb bones preses. 7a. tirada Molt fàcil. jo la vaig empalmar amb la 6a. ja que la R6 te un ferro a on no hi passen bé els mosquetons. Descens. Varem pujar uns 100m amb tendència a la dreta i un cop varem veure una torre d'alta tensió que porta la línia que baixa fins a la vall, varem començar a baixar a cercar la canal que hi ha a la dreta de la via, Cercant el camí més franc vam arribar a la canal que hi ha al costat mateix de l’inici de la via i varem fer un rapel de 30m des d'una savina a on hi havia un cordino. Nosaltres hi varem deixar un cordino més i un maillon per facilitar el rapel que et deixa a tocar de l'inici de la via. ( també es pot baixar més a l'esquerra d'aquesta canal desgrimpant)


Ahir, 26 d'octubre del 2020, vaig rebre aquest comentari d'uns coneguts que van fer la via


El dissabte vam fer la via Rodamóns del Bosc, i degut a una baga abandonada, ens vam sortir de la via, tot i que al final vam poder recuperar l'itinerari correcte.

Tens un blog de referencia que consulta molta gent, i per això he pensat que si es pogués afegir alguna nota a la vostra ressenya de la via, potser es podrien evitar posteriors embarcades o accidents.

Al teu blog ja vas avisar que:

4a. tirada. Te un flanqueig llarg i finet. Compte en no pujar més del compte un cop arribats a un clau amb una vaga.

Pero quan estavem a la via, ni hi vam pensar en aquesta recomanació.

Et passo un petit document on es detalla com estaven els elements quan els vam trobar, i com han quedat ara.

Ahir, comentant la situació amb uns amics, vam arribar a saber que a principis d'aquest any, van pujar per la fissura inclinada i van haver d'abandonar la baga vermella.

Ara, sabent que no es tracta de cap variant, ni cap via nova, penso que seria convenient avisar a la gent que no vagi cap a la baga vermella.

El 24/10/2020 vam fer la via Rodamóns del Bosc.

Des de la R3 ja vam veure una baga vermella penjant d’una sabina a la fissura ascendent del següent llarg.

Al següent llarg (L4), la ressenya indica un flanqueig ascendent cap a l’esquerra, després de passar el primer i únic clau del llarg:


Un cop arribats al clau, vam pujar per la fissura ascendent cap a la petita sabina de la penjava la baga vermella, i d’aquesta  un mosquetó vell, i encara un metre i mig més a l’esquerra vam trobar un clau pla nou. Tots aquests passos, amb una dificultat de V+/6a.

A partir d’aquí, s’arriba a una zona de plaques llises, difícils de protegir.

Al final, veiem que ha estat una embarcada: la R4, es troba uns 4m per sota nostra, i més a l’esquerra.

En lloc de seguir la fissura ascendent, a partir del primer clau, s’ha de continuar per una repisa horitzontal a l’esquerra, fins a la R4.

Col.loquem la baga vermella amb el mosquetó, al clau nou, i ens despengem fins a la repisa, per arribar a la reunió.



La fletxa vermella apunta a la petita sabina on vam trobar la baga vermella, de la que penjava un mosquetó vell. Seguint la fissura ascendent cap a l’esquerra, a 1,5m vam trobar el clau nou (tots aquests elements han estat col.locats per algú que no ha seguit l’itinerari correcte).


Ara, la baga vermella penja del clau nou, i està una mica més a l’esquerra. No estem segurs de si encara es veu des de la R3, però si es veu, pot induir a error com ens ha passat a nosaltres.


foto del Llorenç.

Trobareu més informació al bloc dels Kutres

El Toni a les plaques de la 2a. tirada. El Toni a la bonica 3a. tirada. Fent el flanqueig de la 4a. tirada. Flanqueig vist des de la R4. Inici de la 5a. tirada. El Jaume i el Toni arribant a la R5. Les plaques de la 6a. tirada. Els 3 un cop acabada la via.

10 comentaris:

Anònim ha dit...

Hola sóc en Miquel Blanco i estic acabant d'enllestir una guia d'escalades a l'Alt Urgell.

Em pregunto si em podries passar alguna foto d'aquesta i d'altres vies de la comarca.

Estaria bé indicar la via i el llarg.

El meu mail miquelnargo@hotmail.com

Si me les pots passar en un format reduït i quan faci la tria te les demanaria a màxima resolució.

Gràcies per endavant tant si em passes alguna fotillo com si no i bones escalades!

I si algú llegeix això i vol col·laborar doncs gràcies també.

Joan Baraldes ha dit...

Hola Miquel,

Jo tinc el costum de publicar les fotos que m'agraden en el bloc i després borrar-les de la camara i no en guardo cap còpia. El bloc em fa de magatzem.
Et pots baixar les que vulguis del meu bloc sense cap problema.
salut i a tibar

joan asin ha dit...

Enhorabona per la via a mi em va agradar, cal anar posant alguna cosa i vigilar la roca en algun punt.

Anònim ha dit...

Miquel Blanco, gràcies per fer-nos saber que estàs fent una guia, va be saber com la fas per estar alerta i no comprar-la el dia que surti. M'explico, si necessites que la gent t'envii fotos de les vies, anem malament, senyal que moltes vies ni les has fet ni t'hi hauràs acostat. Quan pagues per una obra, d'entrada creus que és fiable, que el que l'ha escrit ha fet tot el què explica i que s'ho ha currat ( no demanant a la gent que aprofita els dies de festa per escalar que li aporti material). Si no, pots fer la guia d'aquesta manera i penjar-la gratuïtament a internet.
En fi, no m'ho volia carregar però m'ha sortit així.
Salut,
de part d'un escaladordepacotilla.

Jaumegrimp ha dit...

Hola Joan! ens ho vam passar bé dissabte malgrat els refredats...
una petita precisió, la paret és la de la Rufa no la de Narieda, pot dur a equívocs.
Un altre comentari per a l'anònim que contesta al Miquel Blanco; en Miquel s'ha fet totes les vies de la comarca, i a més la majoria en solo, per això potser no dúu ni càmera...a més és molt difícil que una persona disposi de bones fotos de totes les vies que vol ressenyar...no coneixo personalment en Miquel Blanco però el fet de demanar permís per usar fotos que li sembli poden ilustrar millor una guia em sembla correcte...
la teva opinió és respectable, t'ha sortit així com dius, però no et sembla que és una mica dura i que pot ofendre?
Bé, fins la propera Joan
Salut i Roca.

Mingo ha dit...

Felicitats, nosaltres no estàvem massa lluny, quin dia més bo que ens va fer.
Salut

Eduard ha dit...

Amb aquesta hi ha opinions per tots els gustos: des de 'gran callo' a recomanable... Haurem d'anar a treure les nostres pròpies conclusions.

Joan Baraldes ha dit...

Joan, estic d'acorda amb tu, la via és maca.
Jaume, ja he rectificat el titol i la foto, ara serà més aclaridor.
Mingo, em pensava que sorties amb el Joan, veure quan tornem a quedar.
Eduard, estic segur que t'agradarà la via,

salut i a tibar

Gatsaule ha dit...

Ja està bé que a algú li agradi la via, suposo que tot és qüestió de gustos, del dia que tens i, sobretot del què hi esperes.

A mi em va decebre després de mirar la ressenya, on sembla una cosa i n'hi vaig trobar una altra.

Segurament si no l'hagués mirat, no m'hauria decebut tant.

Joan, almenys m'has de reconèixer que la via és irregular... Això si, el lloc, preciós!

Joan Baraldes ha dit...

Joan, estic d'acord amb tu que la impresió que et deixa una via depen de moltes coses. Segur que si mai hi tornes t'agradarà més.
salut i a tibar