17 d’ag. 2011

3 tresmils

Aquest dies de vacances he anat amb la Neus i la Carla al Pirineu Aragonès a fer muntanya. El diumenge s'hi va afegir el Xavi Solà i, amb uns i altres, hem fet 3 cims de 3.000.
El Bachimala, el Robiñera i l'Eriste

El Gran Bachimala 3.177 m
Cim fàcil si es fa per la via normal. Sortint del Refugi de Biadós només cal anar seguint les fites que, deixant la cresta de la Punta del Sabre a la nostra dreta, ens faran fer un flanqueig per sota del cim i així fer la pujada final per l'esquerra(Oest) del Bachimala.
4h de pujada i 2h30' de baixada.

El Robiñera 3.003 m
El camí a aquest cim puja molt fort des del principi i per tant ens permet guanyar altura ràpidament i arribar al cim amb una mica menys de 3h.
Aprop del cim farem una cresta molt aeria però fàcil que ens farà gaudir més del tram final de pujada La baixada és fa també molt ràpida i 1h:30 més tard ja tornem a estar al cotxe que tenim aparcat a la zona de Petramula a on s'hi arriba per una pista en bon estat excepte el tram final.

Eriste Sud 3.046 m
Aquesta ruta comença baixant per una pista i perdent 150m respecte el punt de sortida que és el port de Sahun. (Hi ha un camí poc marcat i que no vam veure que, flanquejant pels vessants de l'esquerra, evita perdre gaire desnivell i troba el camí aprop del 1r. llac )
Un cop arribats a la cascada, pujarem resseguint el torrent, vorejant diversos llacs fins a trobar el llac superior, a més de 2.800m, a on haurem d'anar a buscar les parets de la nostra dreta que semblen més difícils del que en realitat son. Tot i això haurem de grimpar i cercar, tot seguint les fites, la millor manera d'escalar aquesta muralla que ens conduirà fins el cim. Ruta fàcil però no apta per a persones no habituades a grimpar/escalar. La baixada la varem fer, després de mirar i no trobar fites a les dues collades que hi ha per sota del cim, i que el mapa indica també com a canals de pujada, per la ruta normal que va per l'altre vessant de la muntanya fins el coll de la Ribereta que ens permet, un cop creuat, anar a trobar el camí de pujada.
Aquí trobareu el track del Eriste Sur o pico de Bagüeñola

La Neus i la Carla pujant al Bachimala

Els 3 dalt del cim del Bachimala

Pujant el Robiñera

A l'aresta final del Robiñera amb la Munia al fons

Al cim de l'Eriste Sud

Gatsaule ha dit...

Dels tres, el que més m'agrada és el Robiñera. Potser perquè és el més solitari....

Ei Joan,
Felicitats per la campanya d'estiu que has fet !!
A mi també em va agradar el Robiñera tot i que la grimpada final al Eriste fa maca i interessant la seva ascensió.
Salut i a tibar

Ei Joan aquest estiu també he pujat el Bachimala amb la meva petita, nosaltres vam pujar per Tabernés que és un itinerari més solitari. El Robiñera també el vam voltar al pujar cap els Llacs de la Múnia, la Magda no va voler enfilar-s'hi i com jo ja l'havia pujat...L'Eriste el vam fer per Biadós pels Llacs de Millares que és itinerari magnífic.
Veig que hem coincidit en els llocs, ens ha faltat trobar-nos-hi!!