26 de set. 2011

Malanyeu. via "Doraimon" i "Amics de Malanyeu"

Aquest diumenge em vaig trobar amb en Joan Prunera i el Joaquim Llòria per anar a fer la nova via de’n Francesc Suñol a Malanyeu. Aquesta via, de 3 tirades, te una primera tirada molt maca, una segona amb uns metres inicial molt verticals i interessants i una tercera tirada de tràmit per poder arribar a dalt.

La roca anirà millorant amb les repeticions. Cal portar unes 8 cintes exprés i algun friend per assegurar-nos a la segona tirada a on només hi ha un parabolt i també per la tercera a on n’hi trobarem 3.

Dades generals

- Via: “ Doraimon” 90 m V, ( V obligat)

- Oberta: el 2011 pel Francesc Suñol

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació: Est Sud Est

- Equipament: Parabolts de 8mm i 10 mm

- Material necessari: 8 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’una torrentera, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies. L’inici de la via es troba al damunt d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, Total 15 minuts

- Descens: La via es pot rapelar. Millor fer-ho amb 3 rapels ja que la vegetació de la paret fa que les cordes s’emboliquin molt.

1a. Tirada. 35 m, paret vertical, amb algun pas desplomat, ben assegurada amb parabolts. El tram final està trencat i cal controlar la roca. ( V )

2a. Tirada. 25 m, Inici maco i vertical, passat aquest mur arribem molt fàcilment a la R2. la roca una mica trencada ( V-)

3a. Tirada. 30 m Tirada fàcil i trencada a on haurem d’anar molt en compte amb la roca. El passos més drets estan assegurats amb parabolts. (V)

"Amics de Malanyeu"

A continuació vam fer la via “Amics de Malanyeu” que queda uns 25 o 30 m a la seva esquerra. Aquesta via la varem obrir aquest estiu i jo encara no havia escalat de primer la 1a tirada que és la més maca i difícil.

La roca amb les repeticions ja està força bé i anirà millorant amb el pas de les cordades. Cal portar unes 10 cintes exprés i algun friend per assegurar-nos a la 1a tirada i a la 3a tirada, a on només hi ha un pont de roca, visible des de la R2, i que ens indica el camí a seguir.

Dades generals

- Via: “ Amics de Malanyeu” 90 m V+, ( V obligat)

- Oberta: el 2011 pel Francesc Suñol i Joan Baraldés

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació: Est Sud Est

- Equipament: Parabolts de 8mm i 10 mm

- Material necessari: 10 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’una torrentera, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies. L’inici de la via es troba al costat esquerra d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, Total 15 minuts

- Descens: La via no es pot rapelar. Millor fer-ho amb 3 rapels per la via Francesc Suñol, que trobarem a la nostra esquerra,

1a. Tirada. 35 m, placa vertical, amb algun pas desplomat, ben assegurada amb parabolts. Passat el primer bolt i un pont de roca, a la dreta hi ha un pitó difícil de veure. la roca és més bona del que sembla a primera vista. ( V+ )

2a. Tirada. 25 m, inici fàcil en flanqueix a la dreta per anar a trobar els espits de la via Francesc Suñol i la seva 2a. R, ( IV+)

3a. Tirada. 30 m Tirada neta, únicament trobarem un pont de roca visible a la dreta de la R i que ens indica el camí a seguir. Cal seguir un marcada fissura que, una mica en diagonal a la dreta, ens pujarà fins el cim. Tirada molt fàcil de protegir amb friends. (V-)

Via recomanable

Primera tirada de la via Doraimon

2a tirada de la Doraimon

2a. Tirada de la via Amics de Malanyeu

Llorenç ha dit...

Veig que ja es pot escalar per Malanyeu sense quedar-se en l'intent! una més per poder fer un bon stage quan fagi fred! bona feina el Sunyol!

Ep Joan! aquesta no serà aquella via que estava obrint el dia que ens vam trobar el F Sunyol? el dia que vas perdre les claus...
Haig de tornar a acabar la Neusnidó!

Ei Llorenç,
Tot i que encara fa caloreta, hi varem poder escalar molt bé.

Jaume,
Si, és aquella via que el F. Suñol obria el dia que ens varem trobar.
La Neusnidó és una de les vies que més es repeteixen, deu ser que agrada.