1 de nov. 2011

Agulla del Dàtil. Via "El Bacon del dàtil""

El dilluns vam quedar amb el Miquel per anar a acabar la via que el dimecres anterior havíem començat a obrir a l'agulla del Dàtil.
La boira ens va envoltar tot el dia i ens va deixar el cos humit i enfredorat, però vam poder acabar la via i tornar a casa amb la sensació de que havia quedat una línia interessant pels que facin la primera tirada en lliure i assequible pels que la facin en Ae.
La via, equipada des de sota pujant amb estreps, es pot fer amb passos llargs d'Ae i, qui l'alliberi ens en dirà el grau d'algun pas que suposo deu rondar el 6a o 6a+. La via comença pujant a uns 8 o 10 m a la dreta de l'aresta Brucs i s'hi apropa al arribar a la R1, per després marxar clarament a la dreta a buscar una lleixa a on muntar la R.2, al costat d'altres reunions de diferents vies. La darrera tirada només te 1 bolt que assegura l'únic pas vertical que hi ha a uns 5 m de la R, i puja trobant algun espit i buril vells de les vies que allí es troben per entrar juntes al cim de l'agulla, La R.3 la farem en alguna de les alzines existents.

Dades generals.

- Via: “El Bacon del dàtil” 85m Ae/IV+

- Oberta: per Joan Baraldés i Miquel Haro l’octubre del 2011

- Zona: Montserrat. Agulles. Agulla del Dàtil

- Orientació: Sud

- Equipament:, parabolts 10 mm

- Material necessari: 15 cintes exprés.

- Aproximació: Des de can Massana, cal seguir el camí que porta al refugi d’Agulles i deixar-lo abans de la pujada final, per continuar per la canal del cirerer que ens deixarà, un cop passat un tram de roca molt llisa, al peu de l’agulla del Dàtil. Per trobar el peu de la via cal deixar la canal i pujar uns 20 m a l’esquerra, per un corriol entre arítjols. ( 30’)

- Descens: Un cop al cim, trobarem una alzina amb bagues i un maillon que ens permetran fer un rapel de 25m per la vessant Nord. Aquí trobarem el camí d’agulles ( senyals vermelles). La canal que baixa per l’Oest de l'agulla, entre el Dàtil i el Pedestal del Martell, ens deixarà de nou a peu de via

1a. Tirada. 20 m, Equipada amb 15 bolts. (Ae)

2a. Tirada. 30 m, Equipada amb 7 bolts. ( IV+)

3a. Tirada. 35 m, Equipada amb 1 bolt. (IV)

Ei Joan! l'haurem d'anar a probar!
Gràcies per la "criatura" ara a veure si la disfrutem.

Ei Jaume,
Segur que si ja que al no ser gens obligada i estar molt assegurada, podràs apurar la primera tirada tant com vulguis i les altres ja son fàcils.

salut i a tibar

Gatsaule ha dit...

Sembla mentida que encara quedin racons a Agulles!! Bona descoberta!

Unknown ha dit...

Nosaltres l'acaben de fer aquí 4 de juliol 2015 ,en meu company Gilbert la fer amb lliure i creí que es 6c de primer i a vista no sabiem quina vía era es dulcísima o molt Ben asaegurada .
Salutación si fina la próspera.