4 de març 2012

Malanyeu. via "Sac d'Impaciència"

Aquest dissabte vaig pujar a Malanyeu amb el Joan Prunera i la colla dels Mómies de Badalona.
El Joan i jo varem acabar de fer els darrers retocs a la nova via que he obert a Malanyeu, mentres que el Toni i l'Albert feien la via Doraimon , que està uns 20 m a la dreta, i els altres Momies anaven a la paret de l'Altar a fer la bonica via " Vinga vinga" del F. Suñol.

La nova via te 3 tirades de les que la primera és la més maca i difícil, amb una dificultat de V grau tot i que algun pas podríem donar-li V+. La segona és un flanqueig a la dreta per anar a cercar el millor pas entre la vegetació que hi ha a sobre de la R.1 i la tercera puja ja recte amunt amb trams de roca a controlar.

Dades generals.

- Via: “ Sac d’impaciència ” 80 m V, (V obligat)

- Oberta: per Joan Baraldés el febrer del 2012

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació: Sud

- Equipament: Parabolts i ponts de

- Material necessari: 7 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies. L’inici de la via es troba al damunt d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, Total 15 minuts

1a. Tirada. 32 m ( V) , Mur vertical amb molt bona roca excepte els metres finals, a on caldrà controlar-la. Equipada amb 2 ponts de roca i 5 parabolts. Els friends ens aniran bé per assegurar-nos entre el 3r i 4art parabolt. Algun pas pot resultar-nos més difícil i arribar al V+ si no sabem trobar les preses amagades.

2a. Tirada. 18 m ( IV), Tot i que pugui semblar que la via havia de continuar recte amunt, la vegetació de dalt obliga a fer un flanqueig a la dreta per cercar el millor pas per entre la vegetació.

Trobarem un parabolt , un pot de roca i una baga en una sabina.

3a. Tirada. 30 m (V-) Els primers metres son molt fàcils i cal tenir cura de la roca. El mur final torna a ser vertical i bonic d’escalar. Trobarem 4 ponts de roca i podrem reforçar-ho amb friends.

Descens: La via te anelles de rapel a la R1 i a la R3 però el flanqueig de la 2a tirada fa que no sigui fàcil de rapelar. És millor aprofitar els rapels de les vies veïnes, la “Doraimon” a la dreta o la “Francesc Suñol” a l’esquerra.

En Joan Prunera fent la primera tirada

El Joan P. fent la 3a. tirada

El Toni fent la primera repetició de la via

Gatsaule ha dit...

Enhorabona, Joan, al final tenim el resultat del part! Ja veig que acabaràs traient el passaport berguedà...

Felicitats per una altra via a Malanyeu! es veu un molt bon primer llarg, ja pujarem a tastar-la.

Manel&Ita ha dit...

Felicitats Joan, ja pujarem a repetir-la.

Hola colla,
Aquesta via te una primera tirada molt maca i la resta serveix per arribar al cim, que és el que s'ha de fer sempre en escalada clàssica, je je je.
Espero que us agradi, a mi m'ha fet il.lusuió obrir-la

Salut i a tibar

Mingo ha dit...

Eiii Joan moltes felicitats

JAUME ORS ha dit...

ara fa dies que no vaig a Malanyeu, serà qüestió d´anar a fer aquestes noves que esteu equipant que fant molt bona pinta. Felicitats per la feina.