11 de jul. 2012

El Pedraforca des del coll del Collell

Aquest diumenge amb la Neus varem anar a pujar el Pedraforca per una ruta nova per a nosaltres.
Vam deixar el cotxe al coll del Collell ( 1.850 m) a on s'hi arriba per la pista que surt de Saldes i passa per sota del refugi Lluís Estasen. També s'hi pot arribar pujant des de Bagà i passant pel poble de Gisclareny.
Un cop al coll a on deixem el cotxe,ens enfilem pels prats sense seguir cap camí i anem pujant a cercar la carena que suposem que ens conduirà fins el coll del Verdet. De fet un cop hem pujat les fortes pendents del primer llom, trobem un parell de marques velles de color groc que tot seguit perdem i per tant hem de continuar improvisant el camí que, ara fent una curta baixada, ens porta fins a un coll a on trobem el PR que puja de Gossol. Seguim aquest camí que puja en diagonal fins a uns prats a on hi trobem uns abeuradors. Aquí el PR gira a la dreta per remuntar les pendents fent una gran volta per tal que sigui més comóde la pujada. Nosaltres ens ho agafem pel dret i amb unes quantes ziga zagues ens plantem al capdamunt de la pendent a on trobem de nou el camí. Però tot parlant i veient el coll del Verdet al fons, ens desviem de les escadusseres fites que marquen el camí mentre travessa uns plans força llargs, i en comptes de continuar pujant a cercar la cresta que ens havia de conduir al Coll de Verdet, continuem planejant fins que ens adonem que haurem de perdre alçada per passar uns contraforts rocosos i per tant finalment arribarem al Verdet havent de remuntar la pala final.
Un cop al Verdet ja varem coincidir amb els participants de la cursa " Saldes-Pedraforca" i amb tota la gent que puja per la ruta habitual de la cara Nord. Mai havia vist a tanta gent pujat el Pedraforca. Possiblement més de 500 persones van trepitjar el cim aquest diumenge !!
A la baixada desfem el camí del Verdet tot desgrimpant mentre continua pujant molta gent ( algú ens diu que anem en direcció contraria !! ) i un cop al coll ara si agafem el camí correcte i no el deixarem fins que el PR es desvia per baixar a Gossol i nosaltres hem de remuntar per continuar per la cresta i baixar finalment al cotxe.
A Wikiloc hi trobareu la ruta de pujada i baixada que varem seguir.
Tot i que en els primers trams no es segueix cap camí, un cop s'enllaça amb el PR, és una manera molt maca i interessant de fer el Pedra, i segur que molt menys transitada que rutes habituals de la cara Nord i de la tartera.
Desnivell acumulat 950 m. temps de pujada 2h 45' i temps de baixada 2h i 15'

Deixem el cotxe al coll del Collell

Nosaltres varem continuar de pla, tot veient el coll de Verdet al fons, i no varem veure les fites
( que segueixen la línia groga) que ens feien pujar a cercar la cresta.

Ara ja veiem que ens hem desviat del camí i que ens tocarà remuntar la pala fins el coll del Verdet que veiem al fons.

Grimpant pel Verdet podem veure el camí groc que havíem d'haver fet i el rosa que varem fer. I el cotxe aparcat a la pista que es veu al fons

Grimpant els darrers metres abans d'arribar al cim

fotocim

La bellesa dels arbres morts

Gatsaule ha dit...

Una ruta ben original, Joan! Fa anys la vam fer, però des de Gósol, de manera que llavors pots fer-la circular al baixar per la tartera de Gósol!

tens raó Joan,
La propera vegada tenim intencó de fer això que dius,