17 de jul. 2012

Gósol-Pedraforca-Verdet-Gósol

Trobareu el track a Wikiloc

Amb la Neus, que enguany celebrem els 25 anys de casats, tornem a pujar el Pedraforca per tal de preparar l'excursió que farem l'onze de setembre per retrobar-nos amb aquells amics i familiars que fa 25 anys ens van acompanyar a fer "el cim".
Aquesta vegada hem sortit de Gósol i, pel camí de la tartera que puja fort i ràpid però molt còmodament, ens plantem en dues hores i quart al cim del Pedra. Allí hi trobem un cop més a molta gent que com cada cap de setmana puja des del Refugi Estasen per la vessant Nord.
Nosaltres, com ja varem fer la setmana anterior tornem a baixar pel Verdet i de nou sorprenem a tots els que pugen, ja que poca gent fa aquest camí al in revés, però a mi m'agrada anar a la contra.... i desgrimpar el Verdet és tant o més interessant que grimpar-lo.
Aquesta vegada seguim el PR fins a Gósol i, en 2h i mitja tornem a ser al cotxe.
Així que vist el camí i la tranquil·litat d'aquesta vessant de la muntanya, decidim que el dia 11 farem aquesta ruta però a l'inrevés, ja que la majoria dels que vindran trobaran més còmode pujar pel Verdet i baixar per la tartera de Gósol, que fa de més bon baixar que la de Saldes.

Sortint de Gósol

el cim del Pedra

Baixant pel bonic PR que ens retorna a Gósol, amb el coll del Verdet al darrera
De nou a Gósol, amb bona part del recorregut fet a la vista.

Anònim ha dit...

Jo vaig fer aquesta mateix recorregut! em va agradar molt :)