3 de set. 2013

Via de l'Escorpí.

Amb l'ajuda i la paciència de la Neus i el Miquel, que m'han assegurat metres equipava, he obert un via nova a Malanyeu que en realitat és una variant d'entrada a la R.1 de la via "Amics de Malanyeu" que varem obrir amb el Francesc Suñol l'abril del 2011.

La via porta el nom de l'escorpí que ens va sortir darrera d'un roc quan baixàvem rapelant la via !!!

La via te 2 tirades a on la primera és la més equipada, amb una dificultat de V grau tot i que algun pas podríem donar-li V+. La segona ressegueix un esperonet que cal equipar i quan es troba la via  “ Amics de Malanyeu” fa un flanqueig a l’esquerra per no trepitjar-la i entrar a la R. compartida per un tram de roca verge.

Dades generals.

- Via: “ Via de l’escorpí ” 35 m V+,  (V obligat)

- Oberta:  per Joan Baraldés el setembre del 2013

- Zona: Malanyeu. Paret del Devessó

- Orientació:  Sud

- Equipament: Parabolts, ponts de roca i 1 pitó.

- Material necessari: 8 cintes exprés. Algun friend petit i mitjà i els tascons ens seran útils per millorar les assegurances en els trams a on allunyen.

- Aproximació: Des de l’aparcament del camp de futbol cal seguir la pista que baixa direcció a l’església i seguir-la fins que després d’1Km arriba a la tanca d’entrada d’una casa, allí prendrem un corriol que puja a la nostra dreta al costat d’un torrent, i que ens farà guanyar uns 40 m de desnivell, planejarem per un bosc i baixarem a creuar una riera i, amb una curta pujada, ja estarem a peu de les vies.  L’inici de la via es troba a la part baixa d’un característic munt de roques de color blanc que hi ha a l’esquerra de la paret, 2 ponts de roca visibles. Total 15 minuts

1a. Tirada. 25 m ( V+) , Placa fisurada amb bona roca que es va posant vertical a mesura que guanyes alçada, . Equipada amb 3 ponts de roca, 3 parabolts i 1 pitó. Els friends ens aniran bé per assegurar-nos entre el 1r. i 2n. parabolt. Algun pas pot resultar-nos més difícil i arribar al V+ si no sabem trobar les preses amagades.

2a. Tirada. 10 m ( V), Segueix un esperonet molt fàcil d’assegurar fins arribar a un parabolt de la via Amics de Malanyeu. En aquest punt flanqueja a l’esquerra per poder entrar a la reunió compartida per un tram verge de roca.

Trobarem un parabolt  i un pont de roca.

Descens: La via te anelles de rapel a la R1 i a la R2. si es continua amunt per fer la via Amics de Malanyeu és millor aprofitar els rapels de les vies veïnes, la “Doraimon” a la dreta o la “Francesc Suñol” a l’esquerra.

El Miquel fent la 1a. repetició de la primera tirada ja equipada.

posant un friend a la sortida de la R.1.

Arribant a la R.2 que és en realitat la R.1 de la via "Amics de Malanyeu"

Manel&Ita ha dit...

Hi haurem d'anar la via sembla que està molt be. Felicitats..

Bona feina Joan, ara recordo que tinc feina endarrerida per aquí, haig d'acabar la Neusnidó! ara que ja refresca una mica tornarem cap allà aviat.