27 de gen. 2014

Via " Perduts"

El dissabte varem pujar a l'Abella  de la Conca, un indret especialment bonic i a on darrerament s'hi han obert unes vies molt maques amb una roca excel·lent.
La roca de la via que vam escalar però no te la mateixa qualitat i en el transcurs de l'escalada se'ns van petar força preses. Un bloc de considerables dimensions ens va caure a sobre de les cordes i ens va fer una flor en una d'elles. De fet si ens fixem en la roca de la via veurem que fins la 5a. tirada te un color i una textura diferent a la de part superior a on és més bona.
Per fer la via caldrà portar un joc de friends. Pel que fa a la dificultat de l'escalada, i deixant a banda el factor psicològic d'escalar amb una roca que no et dona prou confiança, només trobarem algun pas fi a la 1a tirada i un de molt difícil a la sortida de la R.7.
Nosaltres un cop arribats a la R.1 vam decidir fer un rapel de 5m fins la canal de la dreta i grimpar (III) fins el collet per després baixar a buscar la R.2
Pel que fa a la 8a. tirada, cal tenir present que després de xapar el parabolt que trobem a uns 20m cal anar a la dreta.
Pel descens haurem de continuar pujant tot caminant/grimpant uns 80 metres, seguint el fil de l'aresta, i baixar uns 10 m fins a trobar una instal·lació de rapel que no es veu gaire.
A la via li calen repeticions perquè la roca estigui sanejada i es pugui gaudir més de l'escalada.

Inici de la via. Mentre nosaltres fèiem aquesta tirada, els companys anaven a directament a la R.2 per poder pujar conjuntament i d'una forma més àgil.

Ressenya original

Baixant del collet després de rapelar de la R.1

Inici de la 2a. tirada.

A la 5a. tirada la roca canvia i és molt bona.

El Toni a la 6a. tirada.

Espectacular i aeri esperó de la 7a. tirada.

El Jordi, que feia cordada amb el Joanet, fent els darrers metres de la 8a. tirada.

El Toni, sortint de la R.8 per anar a cercar el rapel aresta amunt.

Foto-cordada.

Els companys de les 2 cordades amb el poble de l'Abella al darrera.

joan asin ha dit...

Ei via d'aventura, je,je. Hi ha un altre via oberta que des del coll, continua per tota l'aresta d'en front però el Remi encara no l'ha piulat.

Ei Joan,
Al bar Edelweis de l'Abella ja varem veure la ressenya d'aquesta via que esmentes, la via " Venus"
Ens la varem mirar i per arribar-hi es poden fer les tirades 2 i 3 de la Perduts i flanquejar a la dreta per arribar caminant al peu de via, A veure si la roca d'aquella paret és més bona.

Així que tota una aventura la via, roca delicada i amb les assegurances mínimes....per escalar ben concentrat! llàstima de cordes trencades! ara sempre millor una corda que no un de vosaltres.
Ja saps que no li faig ascos a la roca delicada amb el que haurem d'anar-hi i contribuir al sanejament.

JAUME ORS ha dit...

això dels rocs que cauen si que és un aventura i quina por !!! abraçades.

Unknown ha dit...

nuevo refugio de montana en abella de la conca abrira 1 marzo 2014
despues un ano equipando nuevas zonas desportistas, este ano pondre nuevas vias largas semi equipadas
estamos en frente de la fuente en la plaza principal de abella de la conca