26 d’ag. 2024

via J-C-R (Joan-Cesar-Ramon)

Ja fa unes quantes setmanes, quan es va obrir el camí per baixar a peu de les vies, en Joan Martí (El Gepes) en Cesar Cómas i en Ramon van obrir dues línies a la part Est de la paret, la més ombrívola de la zona.

La primera es una tirada de 15 m que puja en artificial per una clara fisura equipada amb tacs de fusta i claus que va a trobar la via del diedre.

La segona línia. J-C-R puja a la seva esquerra també per una fisura equipada amb tacs i pitons. Aquesta via te dues tirades, la primera de 30m difícil amb passos d'artificial i la segona, de 25 m puja fàcil per una canal terrosa equipada amb bagues a les savines i boixos.

Fa poc vàrem escalar aquesta via i, amb el permís den Joan Martí, vàrem netejar la línia i equipar una variant per evitar fer passos d'artificial.

Tot i això encara calia molta feina de neteja per tal de fer la via més guapa. Així que en Pany va fer això aquest dissabte mentre en Toti Llovera i jo escalàvem les vies dels tres pollets i la gallineta, i en Jordi i en Joanet la via de les Iaies.

Avui, amb en Joan Freixas, hem repetit aquesta via fins la R.1, la parta maca de la via, i a continuació hem evitat la darrera tirada, tot i que és la continuació lógica de la via, encara força plena de terra i poc interessant, així que hem flanquejat a la dreta per anar a pujar fins el cim de la paret per la darrera tirada de l'Aresta d'Espinalbet que te la roca neta i bona.

La primera tirada de la via està equipada i sanejada. ens caldran 13 cintes per fer-la. Un cop fets els primers 10m cal anar a l'esquerra seguint els parabolts i així evitarem fer els passos d'artificial de la línia original que estan equipats amb tacs de fusta , pitons i a on calen, segons en Joan Martí, 2 o 3 "friends del 5"

La via te una dificultat de V+ i està totalment a l'ombra.

Salut  i a escalar.

Inici de la via.

Variant a l'esquerra per evitar els passos d'artificial de la fisura.

Arribant a la R.1

Uns 3 metres per sobre de la R.1 abandono la via per anar a buscar l'aresta d'Espinalbet que queda a la nostra dreta.