30 d’ag. 2024

via "Ziga-Zaga" al Tossal de Costafreda

Fa un parell de setmanes que vàrem obrir i equipar aquesta via, però calia sanejar millor la fisura per on puja la tercera tirada, així que hi vàrem tornar i, després de treballar-hi 4h, en Pany va deixar la línia molt més neta i escalable.

La via està completament equipada i només ens caldran cintes exprés. L'estrep pot ser necessari en algun pas que no es pugui fer en A0.

Aproximació: de la carretera que porta a Saldes, un cop passat Maçaners i el mirador del Pedraforca, agafarem el trencall que porta a l'Hostal del Pedraforca per una pista asfaltada. Un cop passat l'hostal arribarem a un trencall amb indicadors, haurem d'agafar el que diu Tossal de Costafreda / Cal Roig i anirem pujant per aquesta pista fins que s'acaba l'asfalt, llavors farem 2 km. de pista forestal en bon estat fins arribar a sota les parets. Una gran esplanada  a la nostra dreta, presidida per una gran roca, ens servirà d'aparcament. D'allí començarem pujant per una pista a la dreta que només te uns 100m. Finsal peu de via hi ha 7 o 8 minuts de pujada.

Avui dissabte hem tornat a la via amb en Jordi i el Joanet.

El Jordi a la R.1 i en Joanet fent la tirada. Al fons l'aparcament del cotxe.

En Pany arribant a la R.3 seguit del Jordi i en Joanet a la R.2

Escalant la magnifica tercera tirada.

Foto des de la R3.

En Joanet arribant a la R.3

En Jordi escalant la 3a. tirada.

Rapelant la 3a. tirada.  40m fins la R.1

GRUP PIC DE L'INFERN ha dit...

Avui hem pogut gaudir de la nova via dels companys i veure de la bona feina que s'ha fet. Tres llargs ben assegurats i el tercer és el més exigent i el més maco de tots.Gràcies per la bona feina.