7 de juny 2011

Miranda de Sant Joan.




El croquis i més informació ho trobareu El Bloc del Joan Prunera

Dimecres tarda i, tot i que el cel s'està enfosquint, amb el Joan Asín pugem a Gorros a fer alguna via de les que ha equipat la Federació a la Miranda de Sant Joan per acabar amb la via " Sala- Baques" que puja paral·lela a l'Aresta Brucs.

Les vies de la Federació estan molt equipades, ja que estan pensades per fer-hi cursets. Son vies discontínues ja que tenen passos puntuals difícils i trams molt fàcils.
Es pot baixar amb un rapel de 60m.

La via "Sala-Baques" és molt maca, està ben assegurada amb parabolts però te una primera tirada molt fàcil. Fou per això que nosaltres varem canviar el recorregut entrant per una de les vies equipades per la FEEC que te més dificultat quedant així una escalada més complerta. Un cop a la R1 es fa un flanqueig a l'esquerra assegurats per un passamà que travessa tota la Miranda i que ens deixa a la R1. de la nostra via.
Descens desgrimpant per la cara Nord.
Material 10 cintes expres per si vols empalmar 2 tirades com hem fet nosaltres.
Més informació al bloc del Joan Asín

Via recomanable.

4 comentaris:

Fent el mono per l'Aresta Brucs ha dit...

Em sap greu, però no és la Sala-Baqués. La Sala-Baques és molt més antiga i compta encara amb una reunió de tres buriliyos a la mateixa alcada que aquesta. Comentant-ho un dia a peu de via en Joan Belego em va dir que era una via seva que havia equipat. De fet consta de tres llargs, però el primer surt de un bardissam que hi ha a peu de camí. També em va dir que la via ve dell riu!!! o sigui que quasi surt de Collbató... La continuitat del material i els rastres uns cinc metres a l'esquerra crec que em fan pensar i creure que la Sala-Baqués, no és aquesta via que dieu...

Joan Baraldes ha dit...

Gràcies per la informació.
De fet ja varem veure burils vells més a l'esquerra, i també he sentit a algú comentar que hi ha una via que comença aprop de la Codolosa i que acaba a sant Joan.

Saps com es diu la via ?

Salut i a tibar

Blog de Muntanya ha dit...

Doncs crec que esteu equivocats. Aquesta sí que és la via Bagués-Sala. Tinc la ressenya original, que va publicar-se en el número 51 del Vértex (maig de 1976) i és exactament la via que ressenyeu aquí. El dibuix que acompanya la ressenya és ben clar.
L'altra via, la Belego, va publicar-se en el vértex núm 63 de maig-juny de 1978. En el dibuix que acompanya la ressenya (no tan ben fet com l'altre), marquen la Bagués-Sala a la seva dreta encara que tinc els meus dubtes que això sigui correcte. De fet el dibuix no està gens ben fet.
En qualsevol cas, la via que ressenyeu aquí és la Bagués-Sala.

Joan Baraldes ha dit...

Bon dia J.Rafel.
Gràcies pel teu comentari.
Jo no se que pensar perquè els dibuixos de les ressenyes poden portar a equívocs.
El que és cert és que aquesta via està equipada amb parabolts i dubto que siguin de l'any 78, i en canvi la que hi ha a l'esquerra te burils i molt possiblement son de la dècada dels 70. També cal tenir present que el mateix Balego va dir a un company que aquesta via la va obrir ell amb parabolts no fa gaires anys i per tant sap perfectament de quina via parla.
Si em pots escanejar i enviar les ressenyes de les que parles m'agradarà estudiar-les

Molt cordialment

Joan