31 d’oct. 2013

Serrat d'en Muntaner. Vies "Punto Club" i "FCE"

Aquest diumenge feia més calor que a l'estiu !! Nosaltres volíem anar al monestir però una concentració "brutal" de ciclistes ens va fer canviar d'opinió. El pla B va ser anar al Serrat del Muntaner inferior a fer un parell de vies dels germans Masó. Com que no portàvem les ressenyes impreses i ens les havíem de mirar al mòbil del Miquel, ens va costar força trobar el peu de via. A més, una via que sembla nova i que trobem abans d'arribar a la PC ens va confondre una mica ja que ens pensàvem que era la FCE.......
En fi, que després de pujar i baixar, mirar i remirar, suar i suar, vam trobar el peu de via de la PC que per sort està a l'ombra !!! en un tram desplomat i molt tapat per arbres, a un dels quals harem de pujar per fer els primers metres.
A les dues vies hi ha les lletres picades a l'inici i això ens ajudarà a saber que les hem trobat !!

Personalment vaig trobar els passos més difícils del que marca la ressenya original dels seus aperturistes, potser perquè ens va agafar en fred i per la textura de la roca, que als primers metres és una mica escamosa i te molsa....
A la meva ressenya hi indico els graus que em va semblar a mi que tenien les vies.

via "Punto Club" 45 m V+.

1a. tirada. 25 m. V+ . 7 parabolts. Inici pujant dalt d'un arbre (a mi em va semblar que era un teix) et permet xapar el 1r. bolt. tram finet de presa petita i roca poc agraïda. placa sostinguda que et fa anar en flanqueig a la dreta i que hi ha algun pas força difícil que bé pot ser V+.
2a. tirada. 20 m. V+ . 3 parabots. Inici fàcil, tota la tirada te molt bona roca. Un flanqueig a l'esquerra ens fa deixar el fàcil esperonet pel que pugem i ens adreça a una placa vertical, amb bona roca i un pas molt difícil si el vols fer recte i més assequible si vas per l'esquerra.

Material: via equipada. un camalot del 1 pot ser util però no imprescindible.
Descens. continuar amunt a cercar la carena i unes fites ens marcara el camí de baixada.
Nosaltres vam rapelar la via, ( vas a parar a una zona amb molt d'arítjol punxent !!!) per tot seguit escalar la via del costat.
via recomanable.

via "FCE" 30 m IV+
1a. i unica tirada. 30m IV+. 3 parabolts i un pont de roca. Inici finet fins arribar a una llastra, a la fissura de la qual hi podrem ficar un camalot del 2 o 3. un nou tram vertical i molt bonic ens farà escalar uns metres més fins que la paret és tomba i arribem caminant a l'alzina a on fem la reunió.
via recomanable.

El Miquel ens els metres inicials de la via "PC" despres de saltar de l'arbre a la paret.

Escalant e segon mur de la via "FCE"

Anònim ha dit...

Si, sobretot ens va agafar en fred, amb la calor que feia, Jajaja
Miquel Haro

Les dues vies són prou interessants, llàstima que es fan curtes...l'arbre no és un Teix Joan, és un Arboç i sí que n'és de finot l'inici, com dius llastrós i amb molsa, veig que no ha millorat de quan la vam fer.