21 d’oct. 2013

El Baell. Plaques del Barricó. " Via de l'Ossel"

Aquest dissabte amb la colla vam pujar al Ripollès, en concret al Baell, una zona que te una roca molt solida, una calcari semblant al de la cara Sud del Pedraforca.
Per arribar-hi, un cop passat el poble de Campdevànol caldrà aparcar el cotxe al km. 126 de la N-260, ja veurem el pont vell, estacionar sense obstaculitzar el pas.

Seguirem  a peu  direcció S per una pista que ressegueix la paret,  saltarem  una cadena, creuarem una antiga pedrera i seguirem  per la pista en pujada.
Als 15 minuts trobarem una segona cadena. Abandonem la pista per seguir el vailet ( cable elèctric) de la nostra dreta o bé seguir la pista que, fent una mica de volta ens portarà a una esplanada a on ja veiem les paret ( 25'). D'aquí surt un corriol ( dreta) que amb senyals vermelles ens apropa a la paret i que haurem de deixar en un punt on un corriol puja a l'esquerra per portar-nos a la zona de les plaques del Barricó. En uns 10 minuts i després d'una bona pujada trobarem els peus de via de les plaques de Cal Barricó. Total 35'o 40'.

Jo ja hi havia estat un parell de vegades però feia 4 anys que no hi pujava. Tot i que és un racó molt tranquil, aquesta vegada varem coincidir amb una trobada d'escaladors del C.E. de Campdevànol i per tant hi havia poca tranquil·litat i molta gresca i bon rotllo. Les vies que volíem fer:"La Cotaca" i "l'Aigua i Tabacu" estaven molt ocupades per varies cordades i vam posar-nos a " La via de l'Ossel" que jo ja havia fet i recordava que tenia una darrera tirada molt maca.

1a. tirada. 25m. 6a.7 expansions.  Te uns passos molt difícils abans d'entrar a la reunió.
2a. tirada. 15m 6a. 3 expansions. Sortida amb un desplom espectacular però no massa difícil, flanqueig d'adherencia i un pas difícil amb bona presa que es pot fer amb un pas de ganxo.flanqueig fàcil fins la reunió.
3a. tirada. 25m. 6c. ( Ae.V+) 10 o 11 expansions. Tirada molt difícil que es pot trampejar amb A0 fins que arribats a un sostre cal apretar de valent i algun friend ens pot ajudar qual les expansions estan massa lluny.
4a. tirada.35m. V+. 10 o 12 expansions. Tirada molt vertical amb una roca que presenta algunes arestes tant esmolades que et fan pensar que et tallaran les soles dels peus de gats.

Descens: es poden fer 3 rapels de 30m.   Nosaltres ho varem fer en 2: 1 rapel de 30m de la R.4 a la R.3 i un rapel de 50m fins a peu de via.
Material. Via equipada. però portar friends i tascons ens pot ajudar a fer algun pas a on les assegurances estan lluny.
Via recomanable.
A la tornada la colla de Campdevànol,  que estaven fent una barbacoa a l'esplanada per on passa la pista  i s'agafa el corriol per anar a la paret, ens van rebre molt bé i ens convidaren a dinar !! així vam poder parlar amb ells i recollir informació de les novetats que hi ha a les vies per tornar-hi un altre vegada.

El Toni a la 1a. tirada.

Cercant material abans de fer el pas difícil de la 2a. tirada.

El Toni iniciant la 3a. tirada.

Abans de superar el sostre de la 3a. tirada.

El Joanet arribant a la R.2

Superant el sostre de la 4a. tirada.

El Toni arribant a la R.4

El Jordi fent la 4a. tirada i el Toni preparat per rapelar des de la R.4

A Cal Barricó no hi escalat encara, tan sols a les plaques de mes amunt a les Canaleres, deu n'hi dó amb l'adherència! veig que vau haber de tirar de pla B, però encara vau disfrutar prou no? potser si segueix la calor caldrà pensar en aquestes parets del Ripollès.

Ei Jaume, la zona be val una visita !!
segur que t'agradarà

salut i a escalar

Komando Ripollès ha dit...

Bones! em sap greu però vas trobar la reuniò de frikis anual ... però si almenys et van comentar les noves cosetes k anem fent ja et l'aprofitaries la visita ... jejeje
Salut i aviam si ens tornes a visitar!!

Bon dia Sergi,
Em van dir que havien netejat la via el Jardi de l'Eden i que ara es podia pujar fàcilment per aquesta via i que a la part de dalt es podia fer Ae per arribar a la R.1 de la Xorrera. Es així ?