29 d’oct. 2013

Rúbies. Escenas de Matrimonio.

Jo hi he afegit el material que hi vam trobar i que la ressenya no marcava i la graduació que a mi em sembla que te la via.
Com és lògic aquesta és una apreciació molt personal.

El dissabte vam pujar a Rubies, on per cert han arreglat la pista fins el darrer trencall i ara sembla una autopista apte per a turismes, i la sorpresa va ser que no hi havia ningú !! vam estar escalant completament sols, nomes hi havia una parella de ciclistes i uns senderistes.
La via comença amb un pas extraplomat que t'agafa fred i et fa entrar en calor de cop !
Les dues primeres tirades son les més difícils i potser la 4a la més agraïda de fer ja que la dificultat i la bona presa la fan molt maca.
Roca bona en general tot i que en aquesta paret sempre cal estar amatent.

1a. tirada. 30m. V+ . 3 parabolts 1 pont de roca. Inici amb un pas extra-plomat que es pot fer en Ae. La continuació fins el proper parabolt, que està molt lluny, cal equipar-la i l'arribada a la R. te un pont de roca molt bo per protegir el darrer pas.

2a. tirada 30m. V+. 1 clau i 4 parabolts. Sortirem de la reunió i pujarem amb bona presa a l'esquerra d'un diedre fins arribar a un clau del que continuarem amb un pas molt vertical però amb bona presa. Després d'uns metres extra-plomats, arribarem a una placa molt fina que haurem de fer en flanqueig i que serà el tram més difícil de la tirada.

3a. tirada. 30m.V+. 4 parabolts. Sortida amb un pas atlètic. La resta de la tirada és fàcil.

4a. tirada. 40m V+. 6 parabolts. Placa vertical amb molt bona presa. Passat el 3r. parabolt arribarem a un diedre amb roca a controlar abans de xapar el 4r. parabolt i anar a la placa de la dreta. Pas clau de la tirada. Una tirada molt maca i agraïda d'escalar.

5a. tirada. 30m. 2 ponts de roca i 1 parabolt. Tirada fàcil que ens deixa al cim de la paret amb un bon regust de boca.

Material: Portar cintes per llaçar sabines, un joc complert de friends i un de tascons.
Descens: un cop a dalt anirem a la dreta ( E) a cercar el coll de la portella blanca.
Via recomanable.

L'inici de la via ens fa fer un pas extra-plomat que en fred vaig acabar fent en Ae.

Equipant la tirada fins arribar al 2n. parabolt que queda molt amunt !!

El Toni un cop superat el clau.

En els passos més extra-plomats de la 2a. tirada

El Jordi apunt d'entrar a la placa final de la 2a. tirada.

Inici de la 3a tirada.

El Toni a la bonica 4a. tirada.

Inici de la 5a. tirada
 Acabant la 5a. tirada.

El Jordi poc abans d'entrar a la R.4

El Jordi i el Joanet escalant la 5a. tirada.

foto-cim de les dues cordades.

La vau ben encertar! sols un dissabte, qjina sort una via completa que et deixa satisfet.

Si Jaume, ho varem encertar del tot.

Lluís Nadal ha dit...

Amb la pista arreglada no trigarem en anar! Gràcies per la informació!