9 de maig 2012

De santa Cecília a sant Antoni.

El diumenge varem fer amb la Neus una caminada per Montserrat que, després de tants anys de trescar per aquesta muntanya, encara em va permetre descobrir nous indrets, i es que Montserrat sempre et te alguna raconada desconeguda que et sorprèn i t'enamora.

Trobareu el track a wikiloc

Nosaltres vam sortir de Santa Cecília pel camí de l'arrel amb la intenció de pujar al serrat de les Lluernes per la canal plana. Jo no havia pujat mai per aquesta canal i només sabia que la trobaria un cop passades les agulles del cavall Bernat i el Projectil. Així que un cop sobrepassades aquestes dues agulles vaig tirar per una canal ampla i força franca que em va semblar que era la correcte, però que va resultar que no, ja que la canal plana estava encara uns metres més endavant. En definitiva que varem pujar a estones molt bé i a estones pel mig de les bardisses fins a la carena del serrat. Un cop allí varem anar a la dreta ( Oest) i deixant endarrere el Cavall Bernat vam arribar al corriol que puja a l'ermita de Sant Antoni i que te senyals de color blau.
L'ermita és sorprenent, està molt ben condicionada per fer-hi estada i te un pou d'aigua fresca i bona. Vam tenir la sort de coincidir amb l'Anselmo, un xicot que hi va sovint i que ens va fer una visita guiada de l'ermita i els seus entorns, que va ser molt interessant. Varem grimpar fins al cim del Plàtan de la paret de Diables, que queda damunt de l'ermita, i varem continuar el nostre camí baixant per les rampes equipades amb cordes fixes que et deixen al peu de l'agulla del Cap de Mort. Un cop allí varem continuar pel camí fins a trobar el que puja del Monestir i vam baixar fins el pla dels Ocells i seguint el GR que passa per sota sant Benet ( el Camí de l'arrel) varem arribar a l'alçada de la canal del pou del gat, per la que mai havia passat, i varem acabar a la carretera que porta a can Massana.
Una volta molt maca que segur que repetirem pujant, això si, per la canal Plana.

A la cara Nord hi quedaven impressionants congestes de gel, fruit d'una pedregada del divendres o dissabte.

Dalt de la carena dl Serrat, amb el Cavall Bernat al fons

Des de l'ermita amb un cel que amenaçava pluja

A l'ermita de Sant Antoni

a l'agulla del Cap de Mort

Baixant per un tram equipat de la canal del Pou del Gat